Anonym (Nej) skrev 2025-05-25 11:19:19 följande:
Jag skulle göra slut, med motiveringen att jag inte vill vara tillsammans med en person som åker iväg på en röjarresa. Det är totalt ointressant. Dels handlar det om mognad (man är definitivt inte mogen om man åker iväg på något sådant), där syftet är att supa. Det handlar också om respekt. Man visar ingen respekt för sin partner om man åker iväg på en sådan resa. Fylleresor kan man åka iväg på när man är väldigt ung, eller som singel. Allt annat tyder bara på omognad eller brist på respekt för partnern.
En lugn resa som går ut på att njuta och ha trevligt, inte festa och supa, det hade jag inte brytt mig ett dugg om. Det här är något helt annat.
Sedan kan man ju alltid försöka dra kortet att man minsann ska lita på sin partner, och att man är fri att göra vad man vill. Ja, var och en är fri att göra vad man vill, men är man i ett förhållande så lär det inte bli särskilt långvarigt om man bara kör sitt eget race. Det är även väldigt illavarslande om man har en partner som är beredd att sätta sig i situationer där risken för otrohet ökar markant. Alkohol, fest, mycket människor (singelvänner) och långt bort från partnern = ökar definitivt risken för otrohet. Det betyder inte ATT personen kommer vara otrogen, men att den sätter sig i en situation som kan innebära att man gör saker som man annars inte skulle ha gjort.
Var står det något om en röjresa? Och att syftet är att supa? TS skrev att partnern ska på festival?
Jag har åkt på många festivaler och huvudfokus har varit musik jag vill uppleva, inte "röj".
Om man är ihop med någon ska den personen inte få röra sig i sammanhang där det kanske dricks alkohol? Om man ställer såna kravv ska man inte vara ihop med någon tycker jag.
Tycker även det är löjligt att sällskapet, dvs en singelvän, skulle resultera i att man själv är otrogen? Som att man skulle glömma bort att man är i en relation om man umgås med någon som är singel? Va?