• Fjäril kär

Tre dejter in. Hjälp mig reda ut vad jag känner!

Potential är bara en synonym för fel val. 

Sluta snälltolka och bortförklara dina känslor utan våga möta dom, känn dom och uttala dom och stå för dom. 

• Fjäril kär
    Ninadentredje skrev 2025-05-25 16:35:48 följande:
    Hur menar du nu? Kan attraktion och äkta känslor inte växa fram enligt dig?
    Känslor ja.. men attraktion/kemin måste finnas från början om känslor ska kunna växa .
    Dom rätta förutsättningarna måste vara där redan från start.  Annars kommer även ett förhållande halta mellan potential och vänskap. Det är inte hållbart och man lurar bara sig själv. 
    Måste man tvinga fram känslor är man helt fel ute. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Klara) skrev 2025-05-25 17:36:41 följande:
    Jag är osäker på vad jag känner och varför. Efter första dejten kände jag ett sug att hångla upp honom och funderar på om man inte skulle ge det ett försök till, typ se om det var pga att det blev lite konstig stämning /vi var nervösa eller något sist. Men kan ju vara att det bara inte var tillräkcligt där från början.
    Kanske mer bara var en nyfikenhet just där och då men när du träffade honom igen och fick se lite mer så insåg du att det inte riktigt fanns det du trodde.  Attraktion kan ju faktiskt försvinna när andra saker dyker upp. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Klara) skrev 2025-05-25 18:52:10 följande:
    Så kanske det var! Men om attraktion kan försvinna så fort, kan den dyka upp igen i din erfarenhet?
    Varför måste du finna attraktionen igen? Varför måste du ha just den här mannen?
    Är han inte rätt så sluta uppfinn hjulet igen...
  • Fjäril kär
    Anonym (Klara) skrev 2025-05-25 18:52:10 följande:
    Så kanske det var! Men om attraktion kan försvinna så fort, kan den dyka upp igen i din erfarenhet?
    Varför måste du finna attraktionen igen? Varför måste du ha just den här mannen?
    Är han inte rätt så sluta uppfinn hjulet igen...
  • Fjäril kär
    Anonym (Klara) skrev 2025-05-25 20:39:33 följande:
    Hur vet man när något är rätt? Tycker den känslan har kommit och gått även i längre relationer. Det var så länge sedan jag dejtade.

Jag tycker han och jag har en personkemi som är rätt sällsynt och synd om det inte uppstår mer attraktion, men det kan ju rent krasst vara så. JAg är absolut inte redo att vara exklusiv och provar mig fram just nu.
    Personkemi har ju ingenting att göra med huruvida man är attraherad av varandra eller om man ens är kompatibel som partners. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Klara) skrev 2025-05-26 09:44:14 följande:
    Var nog längesen jag kände personkemi så kanske försöker se mer än vad som egentligen är där. Kan ha varit lite småkåt första dejten eller något, haha. Hormoner eller nåt.
    Man ska aldrig dejta när man är kåt eller onykter för då tappar man omdömet och kommer ångra sig djupt dagen efter ...
Svar på tråden Tre dejter in. Hjälp mig reda ut vad jag känner!