• Anonym (Berrabärs)

Hur skulle ni ta detta?

Ponera att er partner ger er en enorm bekräftelse och säger att du får dem att känna något specifikt som ingen annan någonsin gett fått dem att göra. Det är den största bekräftelsen du fått från din partner. Du råkar sen få reda på att er partner sagt ordagrant detsamma till sitt ex. Och inte ett seriöst ex heller utan bara en temporär relation.

Er partner är dessutom rätt dålig på att ge er bekräftelse och skyller på att de bara har svårt för det överlag. Ni får sen höra att samma ex fått helt enorma hyllningar och bekräftelser. Detta trots att du behandlad din partner 100 gånger bättre än detta ex gjorde.

Hur hade ni hanterat det?

• Svar på tråden Hur skulle ni ta detta?
  • Anonym (Jullis)

Jag skulle nog bli ledsen men samtidigt tro på det min partner säger (om han i övrigt är pålitlig), att han har svårt att uttrycka sånt i ord. Han har kanske hört eller läst de där meningarna någonstans och kopierat det, för han lyckas inte formulera något själv. 

• Anonym (B)

Hur vet du detta om hans ex?

• Anonym (Berrabärs)
    Anonym (B) skrev 2025-05-26 08:21:40 följande:

Hur vet du detta om hans ex?

En av mina vänner är vän med detta ex. exet har sagt att hen sagt exakt samma sak om hen.
  • Lynx123

Kan det inte vara så att din partner ljugit om det för att du inte ska bli ledsen? Varför berättade din vän detta - gillat hen inte din partner, eller?

• Anonym (B)
    Anonym (Berrabärs) skrev 2025-05-26 09:49:16 följande:
    En av mina vänner är vän med detta ex. exet har sagt att hen sagt exakt samma sak om hen.
    Känns konstigt att din vän vet vad din kille säger till dig och sedan för det vidare till hans ex. Vad är det för konstig vän? 
  • molly50

Jag skulle nog bli sårad,men samtidigt undra vad den här vännens avsikter är med att berätta det här.

• Anonym (Berrabärs)
    Lynx123 skrev 2025-05-26 12:17:23 följande:

Kan det inte vara så att din partner ljugit om det för att du inte ska bli ledsen? Varför berättade din vän detta - gillat hen inte din partner, eller?

Lynx123 skrev 2025-05-26 12:17:23 följande:

Ärligt talat är det irrelevant att dyka in i detaljerna kring hur jag fick reda på det.

ponera att din partner säger något i stil med (detta är inte fallet här utan ett exempel) att du är den enda hen sagt ?jag älskar dig? till. Har aldrig sagt det till någon annan och aldrig känt så. Sen får du reda på att hen sagt det till sitt ex varje dag på ett otroligt ömt sätt.

hur hade du tagit det?

• Anonym (Berrabärs)
    Anonym (B) skrev 2025-05-26 13:09:57 följande:
    Känns konstigt att din vän vet vad din kille säger till dig och sedan för det vidare till hans ex. Vad är det för konstig vän? 

Nu är detta inte fallet här. men ponera att din partner sagt till dig att den bara sagt jag älskar dig till just dig och aldrig någonsin sagt det till någon annan. 

Du råkar nämna det för din vän som också råkar känna exet varpå han säger att din partner sa det till sitt ex varje gång han träffade dem tillsammans.

hur hade du tagit det?

• Tukt

Låter väldigt "kläggigt" sluta diskutera ex med vänner och ha din relation i fred.

• Anonym (Berrabärs)
    Tukt skrev 2025-05-26 16:39:12 följande:

Låter väldigt "kläggigt" sluta diskutera ex med vänner och ha din relation i fred.

så om din partner säger att hen tex aldrig knarkat och du har en vän som sett denne knarka 100 gånger så ska din vän inte säga något för det är ?kläggigt??

Svar på tråden Hur skulle ni ta detta?