• Lynx123

Hur skulle ni ta detta?

Kan det inte vara så att din partner ljugit om det för att du inte ska bli ledsen? Varför berättade din vän detta - gillat hen inte din partner, eller?

• Lynx123
    Anonym (Berrabärs) skrev 2025-05-26 16:31:21 följande:

Nu är detta inte fallet här. men ponera att din partner sagt till dig att den bara sagt jag älskar dig till just dig och aldrig någonsin sagt det till någon annan. 

Du råkar nämna det för din vän som också råkar känna exet varpå han säger att din partner sa det till sitt ex varje gång han träffade dem tillsammans.

hur hade du tagit det?

Anonym (Berrabärs) skrev 2025-05-26 16:31:21 följande:

Nu är detta inte fallet här. men ponera att din partner sagt till dig att den bara sagt jag älskar dig till just dig och aldrig någonsin sagt det till någon annan. 

Du råkar nämna det för din vän som också råkar känna exet varpå han säger att din partner sa det till sitt ex varje gång han träffade dem tillsammans.

hur hade du tagit det?

Jag hade tänkt att det var jäkligt onödigt av vännen att säga så.
  • Lynx123
    Anonym (Berrabärs) skrev 2025-05-27 11:03:05 följande:

Så låt oss säga att det är viktigt för dig att din partner, exempelvis, inte varit otrogen i sina tidigare förhållanden. 

Din partner lovar dig att detta aldrig inträffat men din bäste vän, som känner din partner, har sett din partner vara otrogen vid massor av tillfällen. 

Du tycker alltså INTE att din bäste vän då ska säga det till dig för att vara snäll???

Om din partner sen är otrogen mot dig efter flera år tillsammans. hade du kanske inte då önskat att du fått den informationen?

Inte samma sak. Det här handlar om några kärleksuttryck som han sagt till andra än dig. Så klart han har. Han är vuxen och har haft tidigare relationer, men vill göra dig glad. Och det tycker din vän att hen kan använda för att antingen göra dig ledsen eller försöka få dig att lämna din partner.

En liknande situation hade varit om han sag till dig att du är den vackraste han sett, och då hade.din vän sagt "men han sade så om JLo också". Det skulle ju bara vara för att sabotera.
Svar på tråden Hur skulle ni ta detta?