• Anonym (Aitah?)

Min man gav sin ex blomma på morsdag :( mor

Min man gav sin exfru en blomma på mors dag. Med bud. Fast "från" hans vuxna dotter som inte kommer ihåg sådant själv trots att hon är högutbildad. 

Är jag ett arsel som kände att det här var inte helt ok? Varför håller han reda på det där och gör det? 

Jag ville inte säga något men han märkte att jag blev sur för han lagade min favoriträtt och gav mig en bukett med...som om det skulle släta över? 

Aitah?

• Svar på tråden Min man gav sin ex blomma på morsdag :( mor
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (hennes)
    Anonym (Aitah?) skrev 2025-05-26 15:25:25 följande:
    Min man gav sin ex blomma på morsdag :( mor

Min man gav sin exfru en blomma på mors dag. Med bud. Fast "från" hans vuxna dotter som inte kommer ihåg sådant själv trots att hon är högutbildad. 

Är jag ett arsel som kände att det här var inte helt ok? Varför håller han reda på det där och gör det? 

Jag ville inte säga något men han märkte att jag blev sur för han lagade min favoriträtt och gav mig en bukett med...som om det skulle släta över? 

Aitah?

Hehe, det här låter lite osannolikt...

Men, egentligen, om det är hon som är mamman till hans barn så är det ju rimligt att han uppvaktar henne på mors dag. Och om han vill täcka upp för att vuxna dottern glömmer att uppvakta mamman så är det väl upp till honom. 
  • Fjäril kär

Du låter småaktig, missunsam och svartsjuk...

Har dom barn ihop är det väl ganska givet att man uppvaktar sitt barns mamma . 

Eller är mors dag bara förbehållet nuvarande partner? 

• Anonym (Stella)

Jag tycker det var fint gjort av honom. Hon är mamma till hans barn. 

Är du osäker på hans kärlek till dig? Der är isf ett problem som behöver lösas men inte att han är snäll mot sin baby mama. Det är inte ett problem 

• Anonym (Aitah?)
    Fjäril kär skrev 2025-05-26 15:32:34 följande:

Du låter småaktig, missunsam och svartsjuk...

Har dom barn ihop är det väl ganska givet att man uppvaktar sitt barns mamma . 

Eller är mors dag bara förbehållet nuvarande partner? 

Har man vart skild sedan 15 år tillbaks och är omgift tycker jag det är väldigt underligt. Hon är inte hans mamma och hans dotter är vuxen och inte handikappad.
  • Anonym (Hmm..,.)

Jösses vad fånigt av dig. Vad i hela friden gör det dig? Sjukligt svartsjuka är inte attraktivt. Det var fint gjort tycker jag.

• Anonym (hennes)
    Anonym (Aitah?) skrev 2025-05-26 15:43:01 följande:
    Har man vart skild sedan 15 år tillbaks och är omgift tycker jag det är väldigt underligt. Hon är inte hans mamma och hans dotter är vuxen och inte handikappad.
    Vad säger han när du tar upp det med honom? 

Ja, det är underligt, men mest för att det hela låter så osannolikt.
  • Anonym (Mor)

Har ni ens barn ihop? Det framgår inte. 

• Dexter dot com

Jag tycker det var fint av honom. Hon är ju hans barns mor oavsett om barnet är vuxet och dom är skilda sen länge.

• Tukt

Med tanke på hur många trådar det är om konflikter med ex, barn och annat, så låter det mest som en solskenshistoria.
    Men visst kan man tycka att dottern borde komma i håg det själv.

Svar på tråden Min man gav sin ex blomma på morsdag :( mor