Inlägg från: Anonym (Grabb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grabb)

"vill inte hoppa in i något". kod för att det är oseriöst?

Spontant så övertänker du skulle jag säga... "han vill inte hoppa in i något", kan ju i sak betyda allt möjligt. Han kanske inte vill bli sambo pang bom, han kanske inte vill släppa sitt boende, han kanske vill hålla fast i egentid med kompisar och vänner, han kanske vill ha (kvar) tid för fritidsintressen... han kanske också vill avvakta lite med fysisk intimitet...

Nu framgår inte ålder på er, men givet att du inte nämner mer än att han varit singel i något år, kom från en "relativt" kort relation innan, och du inte nämner några barn... så kanske det även är en referens till att han inte ser gemensamma barn den närmaste tiden... 

Sen kan det givetvis vara så att han vill hålla dörrar öppna, han kanske dejtar andra. Det sista kan du givetvis fråga om.

Sen det där med att "vänta på något bättre". Det kan man ju tänka kan uppstå även om ert dejtande är seriöst. Livet ställer inte ut några försäkringar gällande livslånga relationer...

• Anonym (Grabb)
    Anonym (Linda) skrev 2025-05-27 15:31:10 följande:

Han är 31 och jag är 33! Ang barn har vi inte pratat men han är "öppen för barn" enligt sin profil. Jag vill förstås inte skaffa barn med första bästa person innan jag vet att allt annat funkar. Ingen av oss har barn sen innan. 

Hans formulering var rätt vag, typ att man känner efter vad som känns bra/rätt. Men jag har själv varit ganska långsam och kanske fått bromsa honom lite (ang hur ofta vi ska ses, han har inte pushat för det sexuella) så kanske vill han inte framstå som för "på" heller. Han nämnde också att nätdejting är väldigt ovant för honom.

Nu är jag förvisso avsevärt äldre än ni. Men det fetade. Det här har väl alltid varit en knäckfråga när det handlar om dejting, oavsett om kontakten uppstår online eller IRL. Hur mycket "på" ska man vara? vad är för "på"? vad är för "av"? Inte lätt alla gånger...

Som sagt, var mer i nuet. Känns det bra så känns det bra. Känns det rätt så blir det lätt. Må låta klyschigt men så resonerade jag och min särbo som träffades online för lite mer än ett år sedan... Trivs ni tillsammans, känns det kul att ses/gå på dejt, ta det därifrån... 
Svar på tråden "vill inte hoppa in i något". kod för att det är oseriöst?