Inlägg från: Anonym (Nepp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nepp)

Oralsex

Tror inte att jag vill få detta eller ge heller. Tycker inte att det känns fräscht med tanken på munbakterier som blandas med könsbakterier.

Det är normaliserat på grund av porren men själv föredrar jag att använda mitt sunda förnuft och inte låta mig hjärntvättas av fiktion. Jag tycker att det är ofräscht och vill inte ha sånt sex i ett intimliv.

Händerna går att göra helt rena på ett sätt som inte funkar med munnen och jag tycker att det går precis lika bra att använda sina händer.

• Anonym (Nepp)
    Anonym (Kurrt) skrev 2025-05-28 09:51:42 följande:
    Eller så kanske tjejbacillerna och killbacillerna blir kära i varandra och flyttar ihop.

Du kunde väl ha gett ett seriöst svar på min text istället för att skriva nåt så larvigt? 

Håller inte med dig heller. Tror inte alls att bakterier från mun är särskilt hälsosamt sprida på en annan människas kropp. Särskilt inte i andra kroppsöppningar. Bakterier som blandas ger upphov till virus och sjukdom.

• Anonym (Nepp)
    beli skrev 2025-05-28 13:18:34 följande:
    Ja, du. Då är väl de flesta människor sjuka utan att veta om det?

Porren har normaliserat andra saker än oralsex (som t.ex. strypning som är helt åt h-vete). Oralsex har nog funnits i alla tider, det finns tavlor från 1800-talet och tusen år gamla statyer som avbildar oralsex. Så nu vet du det.
    Tavlor som också kan räknas till dåtidens porr. Säker t också skapade av misogyna incelcreeps, liksom dagens porr.

Ja, det säger sig självt att det är ohygieniskt. Precis som det är ohygieniskt att hosta på folk och sprida sina bakterier på det viset. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nepp)
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-05-28 15:20:57 följande:
    Eller så är det så att det finns mångfalt fler allergiker idag eftersom folk är livrädda för bakterier och att exponera sig för lite smuts.
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-05-28 15:20:57 följande:
    Eller så är det så att det finns mångfalt fler allergiker idag eftersom folk är livrädda för bakterier och att exponera sig för lite smuts.

Nej, det tror inte jag på. Tvärtom, håller man sig ned goda hygieniska vanor så blir man inte sjuk. Det finns liksom en anledning till att alla dessa riktlinjer kring hygien existerar överhuvudtaget.
  • Anonym (Nepp)
    Anonym (Vilija) skrev 2025-05-28 14:48:00 följande:
    Aha, du har aldrig provat att kyssas. Har inte sett att det förespråkas någon speciell livsstil, men det beror väl på vad man är intresserad av att läsa. Ingen aning hur förkylningarnas frekvens är jämfört med tidigare i historien.
    Det säger sig självt att det inte är hälsosamt att sprida munbakterier och blanda saliv med en annan person. Där kan man prata om att föra över smittor.
  • Anonym (Nepp)
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-05-28 16:13:01 följande:
    Så fort du rör ett dörrhandtag/räcke eller  något annat objekt/vara i det publika rummet så kan du exponeras för precis vad som helst.

Det är nog rekommenderat att du alltid bär skyddshandskar och möjligen ansiktsmask om du är så orolig.
    Rena dumheter från ditt håll och okunskap.

Nej, man blir inte sjuk av att ta i saker med händerna. Smittor överförs via mun, ögon, näsa och övriga kroppsöppnigar.

Om jag tar i ett offentligt dörrhandtag så ser jag naturligtvis till att inte sätta fingrarna i ansiktet efteråt, inte förrän man kommit hem och tvättat och spritat händerna. vanlig basal hygien, duuuh..
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nepp)
    Anonym (Överdrivet) skrev 2025-05-28 16:47:02 följande:
     Du behöver fan inte sprita händer för att du öppnat en dörr nånstans, låter som nån tvångstanke och fobi för baciller eller nått  Dessutom kan jag garantera att du har händer i nyllet långt innan du kommer hem, vi gör sånt reflexmässigt utan att tänka på det hela tiden.

Vårt immunsystem kan hantera sådant.
    Men gud vad du tolkar min text så korkat. Det jag sa var att jag tvättar händerna när jag kommit hem, vilket naturligtvis inte sker så fort jag tagit i ett offentligt dörrhandtag. 

Nej, du har fel igen (så förvånande Drömmer). Jag är ingen impulsstyrd apa utan en klok och människa som tänker mig för och nej, inte en chans att jag skulle gnugga mig i ögonen eller andra kroppsöppningar med smutsiga handflator när jag är ute bland folk. Använder såklart armbåge eller möjligen axeln om man når dit med denna. Är liksom inget pucko. 

Nej, vårt immunsystem behöver inte utsättas för onödiga påfrestningar om vi faktiskt gör vad vi kan för att hålla oss så friska som möjligt. 
  • Anonym (Nepp)
    Jimmy75 skrev 2025-06-18 23:50:21 följande:
    Förvisso är jag ju långt utanför TS fråga och ämne, men vill bara ge ett annat perspektiv. Absolut att man ska tänka på att vara hygienisk, men samtidigt så är det allt annat än bra för oss att inte alls exponeras för baciller, bakterier och virus. Det vi inte tränar kommer förbli oerfaret och sämre rustat att möta utmaningar. Vare sig det handlar om våra muskler, kunskap, problemlösningsförmåga eller immunförsvar gäller det att det vi tränar blir starkare och bättre på sin uppgift.
    Jag håller inte med dig. Inte läkare heller som de flesta rekommenderar att göra vad vi kan för att ha en god hygien för att undvika onödiga bakterier som kan ge upphov till virus och sjukdomar.

Du kan gå in på vilken läkarmottagning som helst så ser du detta själv. Finns en anledning till att ex. handsprit rekommenderas överallt plus en massa andra regler och förmaningar. Finns även för oralt faktiskt, med s.k. "slickpapper" som en skyddande barriär.

Jag kommer inte att ägna mig åt såna akter helt oavsett skydd eller inte, då jag finner det äckligt och orent som sagt. Och den åsikten kommer jag aldrig att ändra mig kring heller så. 
Svar på tråden Oralsex