Anonym (Nepp) skrev 2025-06-22 22:44:54 följande:
Spelar ingen roll att det är ovanligt. Jag är hellre ovanlig än att vara grisig och oren och bli sjuk mycket oftare än vad jag behöver och kan undvika med smarta beslut.
Nej, det är inte överdrivet ohygieniskt att inte vilja blanda spott eller andra vätskor med en annan människa utan snarare sunt förnuft. Folk är dock så hjärntvättade av ohälsosamma normer att de inte fattar detta själva. Det är fåren (som blint följer normer utan att använda hjärnan) som är de enda stackarna i frågan.
Jag tycker mest synd om dig.
Att välja bort kyssar och kramar för att man är rädd för bakterier är inte sunt eller ens särskilt mänskligt.
Men du skyller på att alla vi andra som har mänskliga drifter är de störda stackarna? Allt för att vägra inse att du har problem och en vilja att få andra att se sjuka ut.
Ja, vad ska man säga? Hoppas du trivs bra med ditt ensamma liv fullt med rädslor som du inte vill göra något åt.
Och så försöker du framhålla din "livsstil" som något alla borde anamma, genom att berätta hur störda alla andra är som gör något väldigt naturligt.
Hoppas ingen människa lyssnar och tar åt sig av ditt tjafs. Du verkar inte bry dig om du drar ned andra i ditt fördärv.
Varför går du ens in i en tråd som handlar om oralsex när du hatar det och aldrig kommer att ha det?
För att få sprida ditt äckel och göra ner andra människor? Kanske känner du dig mindre äcklig själv när du kan skälla på andra och kalla dem äckliga?
Som om en anorektiker skulle gå in i trådar om vikt och kalla alla som äter normalt för äckliga.
Eller som att en som valt bort barn skulle gå in i trådar om förlossning och skrika om hur äckliga och onormala alla är som föder barn. Inte sunt någonstans!