Inlägg från: Anonym (ULd012) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ULd012)

Oralsex

Anonym (Nepp) skrev 2025-05-28 12:44:09 följande:

Du kunde väl ha gett ett seriöst svar på min text istället för att skriva nåt så larvigt? 

Håller inte med dig heller. Tror inte alls att bakterier från mun är särskilt hälsosamt sprida på en annan människas kropp. Särskilt inte i andra kroppsöppningar. Bakterier som blandas ger upphov till virus och sjukdom.

Ja för du vet väl att alla vi 90-95% som haft oralsex är svårt sjuka för resten av livet av alla bakterier vi fått i oss?

Eller så är dina kunskaper om bakterier och människokroppen bara mycket begränsade.
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (Nepp) skrev 2025-05-28 15:40:46 följande:
    Det säger sig självt att det inte är hälsosamt att sprida munbakterier och blanda saliv med en annan person. Där kan man prata om att föra över smittor.
    Så du kysser inte heller?

Har du någon mänsklig närkontakt alls?
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (xxx) skrev 2025-05-28 17:58:59 följande:

Intressant att se hur kvinnorna tänker runt detta. Jag antar det inte är så najs att ta satsen i munnen? Men om kvinnan bara ger mannen oralsex under en kortare stund utan att det måste leda till sprut. Är det lika illa?

Det är ingen fara att ta satsen i munnen. Det är ju bara att spotta ut om man inte vill svälja?
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (Nepp) skrev 2025-05-28 14:27:39 följande:
    Tror inte att jag hade gillat det nej. Massa slabb och förkylningsrisken skyhöjs. Och jo, folk blir förkylda och febriga titt som tätt vilket jag förstår, med tanke på den vanskliga livsstil som de itutas idag. 
    Du har aldrig provat kyssas? Är du incel?
  • Anonym (ULd012)

Jag gillar att bli slickad men gillar ännu mer att suga så som det ser ut i mitt nuvarande förhållande gör det oftare än jag vill ta emot till min partners förtret.
    Är faktiskt inte alls lika mycket för samlag även om det också kan vara trevligt ibland.

• Anonym (ULd012)
    Man 78 skrev 2025-06-22 11:49:42 följande:

Blev ett väldans pådrag om sjukdomar. De flesta har väl ändå oral i någon utsträckning. Alls jag haft sex med i alla fall och de är inga galningar (tror jag) :)

1. Självklart är oralt ofarligt och något de flesta gör ibland eller någon gång gjort och gillat.

2. Sen finns det de som inte får ut något av det och som kanske även har en partner som inte får ut så mycket av det, vissa ogillar det och därför struntar i det utan att äcklas allmänt av vad andra gör i sovrummet.

Sen finns det personer med fobier och ohälsa som är rädd för bakterier till orimlighet. Och därför väljer bort väldigt mycket som har med andra människor att göra. Det är synd om dessa även om det är självvalt, för psykisk ohälsa som drabbar många delar av livet är aldrig roligt.
    Jag skulle ändå säga att jag är väldigt tveksam till att låta psykisk sjukdom tala som om det hade varit det mest normala när det är tvärtom.

1 är vanligast, 2 är relativt vanligt och det nedersta väldigt, väldigt ovanligt.
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (m) skrev 2025-06-22 18:09:21 följande:
    Orimligt säger du men jag vill då inte heller komma i kontakt med främmande människors könsvätskor. Folk kan ha oralsex och annat bäst de vill men tvättar de sig efter innan de kommer i kontakt med saker andra ska ta i? Något som verkligen är äckligt är folk som penetrerar bajshål. Inte sällan med fingrar eller så vidrör de något som varit där i. Och sen tar i andra saker tex i sitt hem utan att tvätta händerna först. Kanske kollar lite i mobilen direkt efter akten. Och lakanen som också kanske inte heller undgår denna kontakt byter de väl inte heller direkt efter utan sover i skiten sen. Sen kanske sitter med håret eller nåt mot ett ryggstöd på en buss eller väntrum. Blä
    Du vill inte komma i kontakt med främmande människors könsvätskor säger du. Nej vem vill det? Här handlar det om sex man har med någon för att man vill och tycker om den. Det har absolut inget med främmande människors kroppsvätskor att göra!

Varför tror du att människor som smutsat ner händerna på ett eller annat sätt börjar pilla på mobilen eller andra tillhörigheter innan kranen🤷🏼?♀️? 
    Helt obegripligt oavsett om det handlar om smink, hamburgerdressing eller lera, eller som i ditt exempel; tarminnehåll. 
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (m) skrev 2025-06-22 18:09:21 följande:
    Orimligt säger du men jag vill då inte heller komma i kontakt med främmande människors könsvätskor. Folk kan ha oralsex och annat bäst de vill men tvättar de sig efter innan de kommer i kontakt med saker andra ska ta i? Något som verkligen är äckligt är folk som penetrerar bajshål. Inte sällan med fingrar eller så vidrör de något som varit där i. Och sen tar i andra saker tex i sitt hem utan att tvätta händerna först. Kanske kollar lite i mobilen direkt efter akten. Och lakanen som också kanske inte heller undgår denna kontakt byter de väl inte heller direkt efter utan sover i skiten sen. Sen kanske sitter med håret eller nåt mot ett ryggstöd på en buss eller väntrum. Blä
    Världen är stor och skrämmande. Bakterier, bra, dåliga eller neutrala finns överallt. Utan dem dör vi. Vissa hjälper och andra stjälper. Det rör sig kvalster överallt, de lever i våra hudsprickor och städar upp. De älskar att gosa ner sig och föröka sig till allergiframkallande nivåer (för känsliga) i morgonvarma sängar som bäddas. Snaska på fett och parfym från body lotion. Äta salt från svett och tårar. 

Det vore roligt om det kommer en typ av glasögon som låter oss se monsterliknande smådjuren och de olika bakterier vi har runtomkring oss. Se världen för vad den är😉 
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (Nepp) skrev 2025-06-22 20:09:20 följande:
    Jag har ingen diagnos om det var mig du menade. Grundläggande hygien handlar om sunt förnuft och inget sämre än så. 

Anonym (Nepp) skrev 2025-06-22 20:09:20 följande:
    Jag har ingen diagnos om det var mig du menade. Grundläggande hygien handlar om sunt förnuft och inget sämre än så. 
    Att vägra prova kyssar för att det äckligt och hysa en närmast fientlig inställning till bakterier människor man tycker om har, inklusive en själv, måste vara otroligt ovanligt. Som tur är.

Grundläggande hygien är sunt förnuft, ja absolut.
    Grovt överdriven hygien, överdrivna tankar gällande hygien och sjuklig rädsla för bakterier är ovanligt och sjukt. Det gör tyvärr inte tillvaron för den stackare som drabbas till det bättre.
    Att vara sjuk men istället anklaga alla andra för att vara sjuka är enbart störd projicering och avsaknad av sjukdomsinsikt.

Att vägra kyssar är helt okej, även om det är otroligt ovanligt. Var och en bestämmer själv. Kom bara inte och hävda att det är människor som kysser och har sex ibland som är de onormala.
    Att vara asexuell är också okej men ingen kan komma och påstå att det är det vanliga att vara det.
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (m) skrev 2025-06-22 21:52:21 följande:
    Jag tror det eftersom jag har både hört och sett att folk inte är så noga med sånt, vissa tvättar inte ens händerna efter toabesök
    Det är helt galet att inte tvätta händerna efter toalettbesök! 
    Jag har aldrig haft en partner som inte tvättar händerna efter toabesök, sex, utevaro eller ätande med händerna.
    Eller jo, i tonåren var det en kille som efter att vi käkat chips i soffan började smeka mig över håret. Det enda jag kunde tänka på var hans händer med flottiga chipsrester. Det var nog mest ovana att öht ta på en annan människa och vad som är brukligt då. Då vågade jag heller inte säga till. Tur man har mer mål i mun nu.
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (Nepp) skrev 2025-06-22 22:44:54 följande:
    Spelar ingen roll att det är ovanligt. Jag är hellre ovanlig än att vara grisig och oren och bli sjuk mycket oftare än vad jag behöver och kan undvika med smarta beslut.
    Nej, det är inte överdrivet ohygieniskt att inte vilja blanda spott eller andra vätskor med en annan människa utan snarare sunt förnuft. Folk är dock så hjärntvättade av ohälsosamma normer att de inte fattar detta själva. Det är fåren (som blint följer normer utan att använda hjärnan) som är de enda stackarna i frågan. 
    Jag tycker mest synd om dig.
    Att välja bort kyssar och kramar för att man är rädd för bakterier är inte sunt eller ens särskilt mänskligt.
    Men du skyller på att alla vi andra som har mänskliga drifter är de störda stackarna? Allt för att vägra inse att du har problem och en vilja att få andra att se sjuka ut.
    Ja, vad ska man säga? Hoppas du trivs bra med ditt ensamma liv fullt med rädslor som du inte vill göra något åt. 
    Och så försöker du framhålla din "livsstil" som något alla borde anamma, genom att berätta hur störda alla andra är som gör något väldigt naturligt.
    Hoppas ingen människa lyssnar och tar åt sig av ditt tjafs. Du verkar inte bry dig om du drar ned andra i ditt fördärv.
    Varför går du ens in i en tråd som handlar om oralsex när du hatar det och aldrig kommer att ha det?
    För att få sprida ditt äckel och göra ner andra människor? Kanske känner du dig mindre äcklig själv när du kan skälla på andra och kalla dem äckliga?

Som om en anorektiker skulle gå in i trådar om vikt och kalla alla som äter normalt för äckliga.
    Eller som att en som valt bort barn skulle gå in i trådar om förlossning och skrika om hur äckliga och onormala alla är som föder barn. Inte sunt någonstans!
  • Anonym (ULd012)
    lejon 789 skrev 2025-06-23 00:08:03 följande:
     Den vanliga bakteriefloran är ingen fara alls, men om du bär på en sjukdom av något slag ska du låta bli. Det sprids mer felaktig information än sjukdomar
    Precis. Men psykisk sjukdom av olika slag får den drabbade att gå efter "känsla" snarare än fakta. De tar också åt sig lättare av felaktig info. Därför tycker jag att det (Nepp) skriver kan ha skadliga effekter.

Är man "allergisk" mot 5g och flyttar ut i skogen och tillverkar säkra foliedräkter att ta på sig när utomjordingarna anfaller så har man sin fulla rätt att göra det. Däremot så vore det väldigt ogenomtänkt att spendera massor av tid på forum där man säger att alla som bor i stan är äckliga och förgiftade och hjärntvättade och maler på om samma sak i månader, i en tråd som handlar om att bo i stan.
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (Nepp) skrev 2025-06-23 00:58:00 följande:
    Psykisk sjukdom handlar snarare om att vara en tom normslav som inte kan använda sitt sunda förnuft för att vara just detta - sund.

Läkare avråder inte folk från att ägna sig åt koprofili heller men man kan ju liksom fatta att detta är osunt i vilket fall ändå. Ofräscht beteende och bakterier som orsakar sjukdom som sjukdom. 

Och du behöver som sagt inte svara mig eller baktala, om du nu vill att jag ska sluta skriva härinne. Detta gör bara så att jag får försvara min ståndpunkt ännu mer. 
    Okej, jag förstår att du inte är frisk. Jag tycker på riktigt väldigt synd om dig som aldrig kommer träffa en partner, kyssas, ha sex eller få barn. Att vara rädd för påhittade bakterier och förkylningar.

Jag bjuder på att du får sista ordet eftersom det är så hemskt viktigt för dig. Vad vill du säga?
    Jag lovar att vara tyst och önskar i mitt hjärta att du får hjälp så att du också kan få uppleva kärlek till en annan människa som inte är förälder eller syskon.Hjärta
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (Nepp) skrev 2025-06-23 01:28:32 följande:
    Nonsens från ditt håll, jag är friskare än de flesta, dig inkluderad. Jag tycker synd om dig som blint följer en osund norm utan att tänka efter själv i första hand.

Och du vet ingenting om mina möjligheter till något av det nämnda i din text. Det finns fler än jag som klarar av att tänka självständigt, tro det eller ej.

Det finns inget jag behöver hjälp med så den önskan kan du rikta åt dig själv istället för att föra över hjälplösheten på andra. 
    Hjärta
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (Nepp) skrev 2025-06-23 01:55:32 följande:
    Inget svar det. Ämnet för tråden är inte hjärtan.
    Jag sa ju att jag inte skulle svara. Att du skulle få sista ordet. Försöker du provocera igång något?

Jag tror säkert att du kan få barn om du vill. Du kan gå via konstgjord befruktning, då behöver du inte kyssas eller ha sex.
    Tror däremot inte att barn är en bra idé när man har sån kraftig bacillskräck att man inte vågar blanda kroppsvätskor. Ditt barn kommer att behöva pussar och kramar. Sen ska du byta blöjor och allt annat som kommer med barn och eftersom att en partner är uteslutet för dig så är du ensam.
    Tänker du själv att det är rimligt att du hittar kärleken när du hatar kyssar, andra människors bakterier och allt sexuellt?
    Furrydräkter kanske funkar om ni båda är med på det, men det lär inte bli några barn gjorda.
    Jag hoppas att du söker hjälp och jobbar med dig själv så du slipper så knasiga fobier. Att du slutar skylla på att det är alla andra det är fel på och tar tag i dina svårigheter.
    Att kyssas är normalt.

Du kanske bara inte har varit kär? När du träffar rätt så kanske du känner ett omättligt begär efter att blanda saliv? Hoppas verkligen det.
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (Nepp) skrev 2025-06-23 02:23:16 följande:
    Då får du också visa detta genom att sluta skicka fler inlägg, oavsett om de har bokstäver eller symboler. 

Jag har varken bacillskräck eller några knasiga fobier (sluta projicera dina egna sådana) som sagt utan det handlar fortfarande om sunt förnuft och grundläggande hygien.

Spelar ingen roll som sagt. Allt som är normalt är inte lika med sunt. Långt ifrån. Nej, jag kommer som en sund person aldrig att känna nåt behov av andras smittor i kroppsvätskor. Inte ett dugg intresserad av sånt. 
    Klart du har bacillskräck om du vägrar att kyssa någon du är kär i (om du kan bli det).
    Jag har aldrig hört om en enda människa som är rädd för kyssar.
    Jättebra då att du inte är det, varför har du då tapetserat en hel tråd om det kan man undra.
  • Anonym (ULd012)
    Anonym (Nepp) skrev 2025-06-23 02:42:00 följande:
    Nej, det har jag inte. Jag har ingen skräck för nånting utan följer bara grundläggande hygien sen länge lärt. Det är du som projicerar din egen skräck här. Sluta med det för du är bara tröttsam och off-topic. 

Jag tapetserar inte mer än vad du gör heller så sluta kasta sten i glashus du. 
    Är jag tröttsam och off topic? Så varför slutar inte du att svara mig då?

Off topic, säger du? Så du vill gå tillbaka till att diskutera oralsex? Du som aldrig upplevt varken det eller kyssar, och bara tycker det verkar äckligt, vad har du att komma med där då?
    Jag har försökt att diskutera ämnet oralsex i hela tråden. Är det någon som förstör trådämnet så är det du genom att ösa äckel över dem som försöker diskutera och dela med sig av trådämnet.

Så kom inte här och lek forumpolis, tack. Skippa dubbelkontona också när du ändå är igång.
  • Anonym (ULd012)
    Queen81 skrev 2025-06-23 06:21:46 följande:

En flera sidor lång diskussion om hygien, bakterier, läkarvetenskap o.s.v var inte riktigt min tanke med tråden från början. Okej, nån tycker att det är äckligt och ohygieniskt - då vet vi det. Move on.

Tack för att du ryckte in Ts! Och jag ber om ursäkt för min del.
  • Anonym (ULd012)

När vi ändå snackar oralsex..
    Är det någon som tänkt på att sperma kan smaka lite som klor? En liten bismak bara men som ändå märks då det inte smakar mycket annars.
    Hade inte tänkt på det förut alls förrän jag träffade min nuvarande. Man kan tro att han är på badhuset ofta men han är aldrig där.
    Någon annan som träffat på någon med lätt klorsmak på sperman? Varför blir det så tror ni och vad kommer klorsmaken ifrån?

Svar på tråden Oralsex