• Anonym

Vad skulle du ge för en handväska?

Jag är inte helt galen så 2000 max. 
    Att lägga 50k på en bit skinn med liten logga för att förvara saker i som man behöver släpa med sig är nästan samma idioti oavsett om man är miljardär eller köper med Klarna. Men då Klarna innebär ränta så får den fattige dessutom betala mer än miljardären, för att inte tala procentuellt av inkomst/förmögenhet, tittar man så ser man hur galet det är.

Åk till en som skapar i skinn lokalt och få en väska uppsydd i högsta kvalitet mycket billigare är väldigt mycket klokare på alla sätt än att desperat jaga en Hermes för att man sett nån kändis bära en.

Nej nu ska jag gå och kolla efter Britney Spears överblivna macka eller Kanye Wests tånagelbitar på eBay. Jag är beredd att betala 50k🤣🤣🤣
    Apropå dumma köp.

• Anonym
    Anonym (historisk sömmerska) skrev 2025-05-28 00:03:23 följande:
    Jag har ett hum.

Präglat läder, 3 meter för att ta i lite, ca 1000 kr (slätt ca 750 kr, fuskläder ca 300 kr)
    Sidentaft, 1 meter, ca 500 kr
    Knappar, dragkedjor, etc: 150 kr 
    Div. sybehör, slitage mm ca 300 kr

Arbetstid ink design, handsömnad, 10 timmar, då tar jag i lite. Snittlön för en svensk sömmerska, 190 kr i timmen, plus arbetsgivaravgift, 270? = 2700 kr

Totalt strax under 5000 kr,

Precis. Det är bara den pyttelilla påsydda loggan som folk betalar 45.000 för, men de tror att de betalar för skinn och arbetet🤣
Svar på tråden Vad skulle du ge för en handväska?