Inlägg från: Anonym (Statussymbol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Statussymbol)

Vad skulle du ge för en handväska?

I min familj och bekanskapskrets anses det löjligt att köpa något för märkets skull. Är så jag är uppfostrad. 

Så hade aldrig betalar extra för att en sak eller ett märke är status. Däremot kan jag betala mycket for något som är perfekt design för mig om pengarna finns. 

• Anonym (Statussymbol)
    Anonym (Handväska?) skrev 2025-05-28 13:20:11 följande:

Vad använder man en handväska till?
    Jag skulle vilja ha betalt för att släpa runt på en som jag sedan kommer att lämna kvar någonstans.
    Har nycklar och pengar/kreditkort i fickan och mobilen antingen i handen eller bakfickan. 

Jag får inte ens plats med nycklar och mobil i den typ av kläder jag gillar. Har jag klänning så finns det oftast inga fickor alls. Sedan har jag mer än nycklar och mobil med mig. Kan t ex vara vattenflaska, hårborste, smink, mensskydd osv.
  • Anonym (Statussymbol)

Det jag skriver är att jag inte hade köpt en väska för märkets skull. Ser inte ett lyxigt märke som något plus, snarare en nackdel som jag inte vill ska synas. Men väljer inte bort den perfekta väskan med rätt antal storlek och fack för att det är ett visst märke nej. Då väljer jag den dock inte av statusskäl utan pga andra saker.

Anonym (Egentligt värde) skrev 2025-05-28 16:52:32 följande:
    Men en märkesväska kan ju vara perfekt design för just dig? Vad är det som säger att det är löjligt att köpa den då även om den nu råkar heta LV eller Chanel eller att du bara köper den för märkets skull?
    Anonym (Egentligt värde) skrev 2025-05-28 16:52:32 följande:
    Men en märkesväska kan ju vara perfekt design för just dig? Vad är det som säger att det är löjligt att köpa den då även om den nu råkar heta LV eller Chanel eller att du bara köper den för märkets skull?
Svar på tråden Vad skulle du ge för en handväska?