Bryta sekretessen i skolan
Jag förstår helt varför du gjorde som du gjorde, nu framgår det inte när du 112 äntligen svarade och när ambulansen väl var på plats men det kan ju absolut göra en stor skillnad för barnets överlevnad.
Dock så kvarstår ju faktumet att du har brutit mot sekretessen, det du ska ha i bakhuvudet är att anmälningar inom vård och skola inte görs för att "sätta dit" någon, anmälningar görs för att rutinerna behöver ses över för framtiden, i det här faller har du ju nu möjligheten att lyfta problemet så att nästa gång det blir skarpt läge finns det en bättre plan, att ni bor avsides går ju inte att komma ifrån och jag vet inte exakt vad man kan göra, men typ se till att man har astma medicin och sånt som kan behövas snabbt, om man nu ens får det, som sagt, vet inte lösningen men det finns tydligt ett problem
Ta det inte personligt emot dig, jag är säker på att föräldrarna är tacksamma, mem som sagt, när det brister så måste det uppmärksammas, vem vet, jag kanske hade agerat likadant som du gjorde, det viktigaste var att hjälpen kom, och som mamma hade jag skitit fullständigt om det var en utomstående