Inlägg från: Anonym (Mx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mx)

Unga kvinnor största konsumenterna

Fast det kan ju inte stämma. Media skriver ju bara positivt om kvinnor och negativt om män. Det har jag lärt mig här på FL. 

Men men, ja det stämmer kanske. Men ser man det i stort, så är det rika som gör av med mest pengar och orsakar mest utsläpp. De har fler bilar, reser mer, äger mer prylar, renoverar oftare osv. 

• Anonym (Mx)

Sedan framkom det väl inte att unga kvinnor lägger mer pengar på shopping, bara att de shoppade oftare samt oftare hamnade hos fogden. 

• Anonym (Mx)
    Anonym (Tre) skrev 2025-05-29 15:18:22 följande:
    Men om kvinnor är mer miljömedvetna, så är det ju märkligt att konsumtionen ökar bland yngre kvinnor, eller hur? Den ekvationen går ju inte ihop.

Jo, det går ihop. Det är inte alla unga kvinnor som ökar sin konsumtion, det är en del som gör det. Men många unga kvinnor är miljömedvetna. 

Du vet, vi är alla olika. Precis som att alla män inte köper ny bil vartannat år även om fler män än kvinnor gör det. 

• Anonym (Mx)
    Anonym (Tre) skrev 2025-05-29 15:25:31 följande:
    Men du ser att det finns ett problem i unga kvinnors alltmer ökande konsumtion och i att fler drar på sig skulder?

Ja, klart att det är ett problem när folk hamnar hos fogden. 

Men jag inte att unga kvinnor är den största gruppen hos fogden. 

• Anonym (Mx)

Sedan är ju rubriken djupt missvisande. Självklart är inte unga kvinnor de som shoppar mest, de är ju generellt inte den mest köpstarka gruppen. 

• Anonym (Mx)
    Anonym (Tre) skrev 2025-05-29 21:08:36 följande:

Nu pratar vi om att det just nu är kvinnors skulder som ökar mest. Inte vilka som har mest skulder totalt. Trenden är att unga kvinnor konsumerar alltmer.

Fast så står det inte i din rubrik. Har du ens läst det du länkar till? För rubriken är ju fel. 
Svar på tråden Unga kvinnor största konsumenterna