Inlägg från: Anonym (Bikille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bikille)

Hur träffa en kvinna (är själv kvinna)

Hur går det? Hittat nått? 

Det jag kan tipsa dig om är QX eller bodycontact. Annars finns det en hel del HBTQ grupper på Facebook där likasinnade dig kan ibland bestämma att ses för en fika. Iaf Skaraborgs har en sån grupp

• Anonym (Bikille)
    Anonym (Saknar dig kvinna) skrev 2025-06-08 09:02:48 följande:

Hej bikille! 
    Kul med frågor. 
    Tack för svar och för dina tips 🙏
    Det går sådär. Provat BC men verkar inte särskilt seriöst. Men ger inte upp hoppet om att en dag möta henne. 

Anonym (Bikille) skrev 2025-06-08 07:00:21 följande:

Det jag kan tipsa dig om är QX eller bodycontact. Annars finns det en hel del HBTQ grupper på Facebook där likasinnade dig kan ibland bestämma att ses för en fika. Iaf Skaraborgs har en sån grupp

Anonym (Saknar dig kvinna) skrev 2025-06-08 09:02:48 följande:

Hej bikille! 
    Kul med frågor. 
    Tack för svar och för dina tips 🙏
    Det går sådär. Provat BC men verkar inte särskilt seriöst. Men ger inte upp hoppet om att en dag möta henne. 

Anonym (Bikille) skrev 2025-06-08 07:00:21 följande:

Du kan säkert hitta på badoo och tinder eller hinge. Möjligheterna är enorma i denna digitala värld. 
  • Anonym (Bikille)
    Tobben skrev 2025-06-09 13:08:07 följande:

Jag gissar att det är qruiser du syftar på när du skriver Qx. Qruiser stängdes ner sista mars (har jag hört).
    Jag minns inte vad sajten som är tänkt ta över den "marknaden" heter, men det går nog att googla fram.

I övrigt är samkönade dejter fortfarande ganska stigmatiserade, så jag kan tänka mig att det är svårt även för tjejer att få till träffar.
    Ofan. Visste inte att det skulle stängas ner. Men har heller inte vart där på jätte länge. Synd att den gick i graven. Det är ju en stor del av ens uppväxt och utforskning hehe 
  • Anonym (Bikille)
    Tobben skrev 2025-06-10 19:02:17 följande:
    Qruiser och Sylvester öppnade många dörrar.
    Sylvia har jag för mig var damernas motsvarighet.

Gissar att grindr tagit så stor del av marknade att det är svårt för andra aktörer att klara sig.
    Ja och sen har män förstört många bra sidor. Kvinnor slutar använda det och seriösa män slutar använda det o kvar är enbart dom som ute efter sexträffar ist för att leta brevvänner man kan prata om allting med. 

Sen som du säger grindr tog över då män vill ha snabba träffar för ett snabbt sprut och qx var långsammare för det ämnet. Vet inte om lesbiska/bisex Kvinnor har nått som motsvarar grindr. 
Svar på tråden Hur träffa en kvinna (är själv kvinna)