Anonym (deppigsingel) skrev 2025-05-29 21:29:22 följande:
Evig singel...
Jag börjar bli jäkligt less på att vara den eviga singeln. Jag har några år kvar till 40 och jag har aldrig haft en partner. Jag är less på att alltid komma hem till en tom lägenhet, aldrig få en kram och ha någon att ligga och mysa i soffan med och se en film tillsammans.
När jag var i 20-30 års åldern så var jag ganska aktiv på barer, klubbar och hemmafester. Även en del volontärarbete men aldrig träffade jag någon för det och jag har de senaste åren knappt letat kvinnor för jag har haft en paus då det gjorde mig deprimerad att alltid misslyckas. Jag har inte haft sex på över ett decennium och min penis lär väl rosta igen snart.
Jag är också lite blyg så jag kan inte direkt vardagsragga på främmande tjejer som vissa kan göra. Jag har börjat tappa livslusten av detta ensamma singelliv :/
Möjligheterna att hitta någon du tycker om är minimal tyvärr. Det finns väldigt få tillgängliga kvinnor för dig som svensk på grund av massinvandring, omfattningen av homo och bisexualitet bland kvinnor, din ålder, mansöverskott.
Jag skulle starkt rekommendera dig att flytta från Sverige. Till ett land med en mer homogen befolkning, kanske med lite mer konservativa värderingar. Ett land som är mer som Sverige var för 30-50 år sedan. Det kommer öka dina chanser att hitta någon.
En annan sak du måste göra är att börja jobba på dig själv. Kvinnor gillar män som är självsäkra, har bra självförtroende, som är sysselsatta och har ett liv, som har många bollar i luften. De gillar inte män som springer efter de som tofflor och svansar efter de. De gillar inte män som är beroende av de utan män som klarar sig själva och har ett värdefullt liv. Kvinnor vill inte bli avgudade utan de vill bli fascinerade, det ska vara de som ser upp till dig. Så fort du verkar desperat så faller ditt värde hos de.
Många kvinnor kan säga att de vill ha snälla män eller gillar omtänksamma män. Verkligheten är dock att de snälla och omtänksamma männen blir bollplank och som kompisar till de, som de ventilerar sina problem med. Någon de kommer till när de är ledsna.
Kvinnor vill ha män som är intressanta, självsäkra, starka.