• Anonym (deppigsingel)

Evig singel...

Jag börjar bli jäkligt less på att vara den eviga singeln. Jag har några år kvar till 40 och jag har aldrig haft en partner. Jag är less på att alltid komma hem till en tom lägenhet, aldrig få en kram och ha någon att ligga och mysa i soffan med och se en film tillsammans.

När jag var i 20-30 års åldern så var jag ganska aktiv på barer, klubbar och hemmafester. Även en del volontärarbete men aldrig träffade jag någon för det och jag har de senaste åren knappt letat kvinnor för jag har haft en paus då det gjorde mig deprimerad att alltid misslyckas. Jag har inte haft sex på över ett decennium och min penis lär väl rosta igen snart.

Jag är också lite blyg så jag kan inte direkt vardagsragga på främmande tjejer som vissa kan göra. Jag har börjat tappa livslusten av detta ensamma singelliv :/

• Svar på tråden Evig singel...
  • Anonym (Herre över sitt liv)

Så kan det kännas

• Anonym (?)

Känner igen detta från flertalet trådar, som inte sluta så bra. Kan du kanske berätta vad du vill få ut av tråden?

• Anonym (Ö. Svensson)

Som du säkert förstår måste du ju bryta den negativa spiralen och det gör du bäst med att göra något nytt och tänka nya saker för att kunna få en förändring och bättre chans att träffa någon. 

• Anonym (K)

Vad har du tänkt ändra? 

Ert praktiskt sätt att ändra din situation är förstås att anamma den. Med andra ord: acceptans. Det är inget fel att vara singel. Finns flertalet människor som väljer det aktivt. 

• Anonym (Relationer)

TS, du slipper en jävla massa tjat..

• Anonym (X)
    Anonym (deppigsingel) skrev 2025-05-29 21:29:22 följande:
    Evig singel...

Jag börjar bli jäkligt less på att vara den eviga singeln. Jag har några år kvar till 40 och jag har aldrig haft en partner. Jag är less på att alltid komma hem till en tom lägenhet, aldrig få en kram och ha någon att ligga och mysa i soffan med och se en film tillsammans.

När jag var i 20-30 års åldern så var jag ganska aktiv på barer, klubbar och hemmafester. Även en del volontärarbete men aldrig träffade jag någon för det och jag har de senaste åren knappt letat kvinnor för jag har haft en paus då det gjorde mig deprimerad att alltid misslyckas. Jag har inte haft sex på över ett decennium och min penis lär väl rosta igen snart.

Jag är också lite blyg så jag kan inte direkt vardagsragga på främmande tjejer som vissa kan göra. Jag har börjat tappa livslusten av detta ensamma singelliv :/

Beror på vad du letar också. Är du när 40 så förutsätter jag att du förstår att 20åringarna på barerna inte är intresserade.
    Prova sök singelmammor, de har vanligen tröttnat på as och är du ett kap så kommer de se det. Stabil, skötsam, med jobb och bostad är något som värderas högre av de som bara vill lämna allt trassel bakom sig.
  • Anonym (V)
    Anonym (?) skrev 2025-05-29 21:56:34 följande:

Känner igen detta från flertalet trådar, som inte sluta så bra. Kan du kanske berätta vad du vill få ut av tråden?

Det undrar jag med.
  • Anonym (M)

Anonym (V) skrev 2025-05-30 00:18:35 följande:
    Det undrar jag med.

TS mår dåligt och söker stöd. Så svårt är väl inte det att förstå? 
  • Anonym (deppigsingel)
    Johan70 skrev 2025-05-29 21:52:30 följande:

Tinder kan vara ett bra sätt att hitta någon på.

Jag hoppas att du skojar...

Få råd om hur jag kan lösa min situation.
  • Anonym (G)
    Anonym (deppigsingel) skrev 2025-05-30 08:22:50 följande:

Skaffa ett socialt liv. Förvänta dig inga snabba underverk
  • Anonym (Relationer)

Hur ser ditt liv ut idag och hur har det sett ut under åren du varit singel?

Här är några allmänna råd som jag tror gör gott hos många trånande singlar:

1. Sluta tro att en kvinna är lösningen.
    2. Jobba på dig själv, långsiktigt (träna, vad vill du jobba med, utbilda dig, bygg relationer (inte parrelationer), vad vill du göra - hobbys? mm
    3. Sätt upp mål vad du vill spara till ekonomiskt, något stort du velat göra/ha?
    4. Ta hand om dig själv, håll snyggt runt omkring dig så att du mår bra.
    5. Tänk förlåtande och snälla tankar om dig själv istället för kritiska.
    6. Ta inte saker så allvarligt och försök att ha kul.

Du behöver inte göra allt på en gång. Börja med något och fortsätt därifrån, men lägg ner siktet på kvinnor ett tag så tror jag det löser sig på sikt. Om inte annat så kommer du ändå ha ett bättre liv om du åstadkommer en eller flera av dessa saker.

• Anonym (?)

Tips på hur du hittar en kvinna? Eller tips på hur du kan få ett bra liv ändå? För jag gissar att du redan hört alla tips om hur man ska skaffa ett socialt nätverk osv osv. Eller bara stöd och förståelse?
  • Anonym (G)

I dina tidigare trådar har du fått råd.  Vad har du förändrat sedan dess? 
  • Anonym (Lime)
    Johan70 skrev 2025-05-29 21:52:30 följande:

Tinder kan vara ett bra sätt att hitta någon på.

Tinder är nog det mest värdelösa sättet att försöka hitta någon på för en man. 

Avråder starkt TS från att använda skiten. Det är lurendrejeri på hög nivå. 
  • Anonym (Lime)
    Anonym (deppigsingel) skrev 2025-05-29 21:29:22 följande:
    Evig singel...

Möjligheterna att hitta någon du tycker om är minimal tyvärr. Det finns väldigt få tillgängliga kvinnor för dig som svensk på grund av massinvandring, omfattningen av homo och bisexualitet bland kvinnor, din ålder, mansöverskott. 

Jag skulle starkt rekommendera dig att flytta från Sverige. Till ett land med en mer homogen befolkning, kanske med lite mer konservativa värderingar. Ett land som är mer som Sverige var för 30-50 år sedan. Det kommer öka dina chanser att hitta någon. 

En annan sak du måste göra är att börja jobba på dig själv. Kvinnor gillar män som är självsäkra, har bra självförtroende, som är sysselsatta och har ett liv, som har många bollar i luften. De gillar inte män som springer efter de som tofflor och svansar efter de. De gillar inte män som är beroende av de utan män som klarar sig själva och har ett värdefullt liv. Kvinnor vill inte bli avgudade utan de vill bli fascinerade, det ska vara de som ser upp till dig. Så fort du verkar desperat så faller ditt värde hos de. 

Många kvinnor kan säga att de vill ha snälla män eller gillar omtänksamma män. Verkligheten är dock att de snälla och omtänksamma männen blir bollplank och som kompisar till de, som de ventilerar sina problem med. Någon de kommer till när de är ledsna. 
    Kvinnor vill ha män som är intressanta, självsäkra, starka.  

Svar på tråden Evig singel...