• Anonym (V)

Det var då ett jävla gnäll över Peth-värdena!

Fan vad samhället gnäller över indragna körkort och över peth-värdena !

Alkohol, är en drog som inte har några som helst positiva egenskaper överhuvudtaget fysiskt, förutom möjligtvis blodförtunnande.

Trots att produkten i sig skadar på en kroppslig fysisk nivå så är den laglig. 

Men cannabis som inte alls skadar kroppen i den omfattning som alkohol, det ska det vara 0-tolerans för! Det är helt okej att skuldbelägga cannabis BRUKARE för att vara missbrukare, bidra med gängkriminalitet, skjutningar och mord. Samtidigt som man totalt vägrar ändra sig om cannabis från politiker håll, vilket kunde ha gjort påverkan just vad gällande gängkriminalitet, skjutningar och mord!

Men det vägrar man ta till sig. Man ska endast döma de som är ofarliga och brukar samtidigt som man håller igång den kriminella marknaden till våldsverkarnas fördel och till rättsväsendets fördel då det skapar mer jobb! Det är sjukt. Politiker, läkemedelsbolag och rättsväsende står DE FACTO på samma sida som de gängkriminella när det kommer till cannabis, att drogen ska vara olaglig, annars kan tjänar ju ingen av de olika grupperna pengar på det! 

FN är kritisk till svensk lagstiftning om cannabis. Nej, alla blir inte som zombies som sover på gatan. Man har gett falsk information ang det, då den riktiga drogen som "skräck" videorna från USA handlar om läkemedel som är läkemedels klassat dessutom, dvs Fentanyl! Det har alltså ingenting med cannabis med att göra ! 

Hela cannabis motståendet bygger i grunden på rasism (det var så det startade i USA) Sedan uppfann man det syntetiska materialet, vilket gjorde att läkemedelsverken då kunde göra filmdragerade tabletter! Detta stärkte alltså läkemedelverkens roll. Idag har det visat sig att de innehåller P-Fas i mängder, så pass mycket att ca 80 % av alla läkemedel inte kommer att anses vara godkända om EU går igenom med reglerna mot P-fas! 

Cannabis utgör inget fysiskt beroende. Möjligtvis lite psykiskt, men det går över. Ca: 1-2 stycken av 100000 drabbad av en faktiskt "psykos". Jämför det mot hur många som drabbas av leverproblem, cancer eller andra fysiska skador samt orsakar skador under alkoholrus.

Ni är alla förda bakom ljuset och nu gråter man över att folk inte får gå över gränsvärdet och då förlorar körkorten!

Tycker vi kan sänka gränsvärdet till 0.2. Det är då samtidigt lagligt och mycket högre än vad som man accepterar när det kommer till cannabis.

I en "rätt" värld så hade man förbjudit alkohol och legaliserat / avkriminaliserat cannabis! Men nej, folk ska upprepa sig likt en hackad skiva "Det är olaglig, alkohol är olagligt. Hade alkohol uppfunnits idag hade det aaldrig godkänts". Nej, men sluta hyckla då! 

Det är ingen rättighet at hö körkort säger man ju. Som en cannabis brukare blir du av med körkortet UTAN att ha ens befunnit dig nära något fordon överhuvudtaget! Och nej, straffsatsen kanske anses vara låg, men det ger så mycket fler konsekvenser med att man skapar problemen för cannabisbrukare och sedan beskyller om för de övriga problemen på det dessutom!  Det är ju SJUKT ! 

Stå för att ni dricker och inte klarar er att hålla er under gränsvärdet så länge ni ska sparka på cannabisbrukare och förtala dessa genom att kalla de för "missbrukare."

Snacka om att vi lever i ett narcissistiskt högnäse samhälle! (Tack vare alkoholen och pengar, pengar och pengar!)

• Svar på tråden Det var då ett jävla gnäll över Peth-värdena!
  • Anonym (V)
    "Det är olagligt, alkohol är lagligt.*
  • Anonym (V)
    sedan beskyller man dom för de övriga problemen som systemet har byggt upp på det dessutom!  Det är ju SJUKT ! 
  • Anonym (Em)

Du missar hela den kulturella aspekten. Anledningen till att alkohol är lagligt är att den är att det är djupt rotat i vår kultur att konsumera alkohol. Då går det inte att förbjuda, bara reglera. 

• Anonym (Trams)

Två fel gör inte ett rätt.

• Lönnsirap

Men det är ju bara löjligt att förespråka cannabis utifrån att folk är upprörda över att det "plötsligt" kan få rejäla konsekvenser av att gå till doktorn... Såsom indraget körkort (och kanske förlorat jobb)

För min del handlar det om att samhället inte bara plötsligt ska införa nya åtgärder gällande lagliga substanser, utan att faktiskt informera medborgarna....

Så nä, jag tycker inte alls att vi ännu mera ska hålla på och diskutera hur farligt alkohol är och att vi då ska använda annat, eller dra in folks körkort. För att alkohol inte är nyttigt vet vi ju. Och vi har samtidigt respekt för att det är en del av vår kultur, som vi accepterar och hanterar.

Man kan naturligtvis tycka annorlunda, men det som jag personligen är upprörd över är att folk, i detta fall läkare och en statlig myndighet plötsligt helt bortser i från man naturligtvis inte i en rättsstat plötsligt ska börja ta prover på folk, som man skickar vidare, helt i hemlighet.

Och hur läkare och myndighet sedan försvarar tilltaget!

• Anonym (V)
    Anonym (Em) skrev 2025-05-30 13:30:26 följande:

Du missar hela den kulturella aspekten. Anledningen till att alkohol är lagligt är att den är att det är djupt rotat i vår kultur att konsumera alkohol. Då går det inte att förbjuda, bara reglera. 

Ja, ungefär lika rotad som cannabis kulturen då med tanke på att trälar fick använda sig av cannabis på svensk mark! Det fick de för att de då inte mådde lika dåligt och klarade av att arbeta. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (V) skrev 2025-05-30 18:28:18 följande:
    Ja, ungefär lika rotad som cannabis kulturen då med tanke på att trälar fick använda sig av cannabis på svensk mark! Det fick de för att de då inte mådde lika dåligt och klarade av att arbeta. 
    Eh, nej. Vi har ingen djupt rotad cannabiskultur i sverige.
  • Anonym (C)
    Anonym (V) skrev 2025-05-30 18:28:18 följande:
    Vi har ingen sådan kultur.
  • Anonym (V)
    Anonym (Trams) skrev 2025-05-30 13:50:00 följande:

Två fel gör inte ett rätt.

Det är inget som säger att cannabis skulle vara fel överhuvudtaget. Jo, klart, rapporter som endast är vinklade till den grad att det passar de som tjänar på det monopoliska systemet och för läkemedelsverken som inte kan ta patent på plantan. Och för polisen så de skulle få lite roligt att göra om dagarna istället för att leta stulna cyklar och plocka snattare. Och politikerna inser att genom att hålla det förbjudet, samtidigt som de importerar folk som använt värre droger i hemlandet än cannabis så så svartmålar man cannabisen och samtidigt låter de få ha den marknaden i förmån till att kunna skylla på varför man skapar kontrollsamhället! 

Nu har det gått för långt. Det har drabbat oskyldiga och barn dras in i politikernas Sickan slogan "Jag har en plan". Återupprepar igen; De enda som inte vil att cannabis ska bli lagligt är gängkriminella och politikerna med uppbackning av läkemedelsverken och rättsväsendet! Men ska ju självklart inte glömma den naiva gruppen heller, de som levde loss på 70 talet i Flower Power eran men sedan valde att ta avstånd från det då företagskulturerna inte gillade det. Samtidigt har de människorna använt sig av cannabioder som barn då apoteken sålde det i flytande form som hostmedicin (om jag inte har fel nu?) Vet att det såldes på apoteken förr i alla fall innan 70 talet någon gång.  

En helt annan sak är att det är intressant att man kan svara mig i tråden som anonym då jag la in den med att ingen anonym fick svara i tråden.

• Anonym (Trams)
    Anonym (V) skrev 2025-05-30 18:38:12 följande:

Det är inget som säger att cannabis skulle vara fel överhuvudtaget. Jo, klart, rapporter som endast är vinklade till den grad att det passar de som tjänar på det monopoliska systemet och för läkemedelsverken som inte kan ta patent på plantan. Och för polisen så de skulle få lite roligt att göra om dagarna istället för att leta stulna cyklar och plocka snattare. Och politikerna inser att genom att hålla det förbjudet, samtidigt som de importerar folk som använt värre droger i hemlandet än cannabis så så svartmålar man cannabisen och samtidigt låter de få ha den marknaden i förmån till att kunna skylla på varför man skapar kontrollsamhället! 

Nu har det gått för långt. Det har drabbat oskyldiga och barn dras in i politikernas Sickan slogan "Jag har en plan". Återupprepar igen; De enda som inte vil att cannabis ska bli lagligt är gängkriminella och politikerna med uppbackning av läkemedelsverken och rättsväsendet! Men ska ju självklart inte glömma den naiva gruppen heller, de som levde loss på 70 talet i Flower Power eran men sedan valde att ta avstånd från det då företagskulturerna inte gillade det. Samtidigt har de människorna använt sig av cannabioder som barn då apoteken sålde det i flytande form som hostmedicin (om jag inte har fel nu?) Vet att det såldes på apoteken förr i alla fall innan 70 talet någon gång.  

En helt annan sak är att det är intressant att man kan svara mig i tråden som anonym då jag la in den med att ingen anonym fick svara i tråden.

Du är anonym själv.
    Och så hjärntvättad kan du väl ändå inte vara att du inte vet att det även finns negativa effekter med cannabis?
    Det finns ingen anledning att legalisera cannabis på basis av att alkohol är lagligt, vilket du använder som huvudargument, åtminstone i din trådstart.
  • Anonym (V)
    Lönnsirap skrev 2025-05-30 13:58:42 följande:

Men det är ju bara löjligt att förespråka cannabis utifrån att folk är upprörda över att det "plötsligt" kan få rejäla konsekvenser av att gå till doktorn... Såsom indraget körkort (och kanske förlorat jobb)

För min del handlar det om att samhället inte bara plötsligt ska införa nya åtgärder gällande lagliga substanser, utan att faktiskt informera medborgarna....

Så nä, jag tycker inte alls att vi ännu mera ska hålla på och diskutera hur farligt alkohol är och att vi då ska använda annat, eller dra in folks körkort. För att alkohol inte är nyttigt vet vi ju. Och vi har samtidigt respekt för att det är en del av vår kultur, som vi accepterar och hanterar.

Man kan naturligtvis tycka annorlunda, men det som jag personligen är upprörd över är att folk, i detta fall läkare och en statlig myndighet plötsligt helt bortser i från man naturligtvis inte i en rättsstat plötsligt ska börja ta prover på folk, som man skickar vidare, helt i hemlighet.

Och hur läkare och myndighet sedan försvarar tilltaget!

Du behöver åtminstone inte visa könsorganet och att någon ska stå och glo på det samtidigt som du måste lämna urin.

Vägrar man lämna urin för at lämna blodprov och det skulle visa minsta lilla antydan på positivt, då straffas man även än mer för då har man gett uppskov till "försvårande omständigheter" vad gällande utredningen. De kan även göra en husrannsakan hos dig utan att du överhuvudtaget får veta någonting om det.  De kan plocka dig med även att om du åker med som passagerare, fast du inte utgör något hot eller övrigt "brott". 

Det är förnedring, det går emot mänskliga rättigheter, det inskränker grovt på integritet och det är överdrivna straff när det kommer till cannabis. Anledningen till att cannabis är olagligt i Sverige är inte för att drogen är farlig, utan det handlar helt och hållet om att vinstdrivande krafter och en ursäkt för att rulla ut övervakningssamhället ! 

Det är väl inget fel med att de kollar prover, du vet nog om själv att du förmodligen dricker mer än vad du borde göra. Och hade dom varit öppna med att vården kontrollerar folk så skulle ju de som har problem med alkoholen inte gå till vården. 

(Men ja, det var fel gjort egentligen) Men det betyder inte att de ändå ska få tillbaka körkorten! De har överstigit gränsvärdet som är 0.3 inte 3.0 som jag skrev av misstag förut.

• Anonym (V)
    Anonym (Trams) skrev 2025-05-30 18:43:41 följande:
    Du är anonym själv.
    Och så hjärntvättad kan du väl ändå inte vara att du inte vet att det även finns negativa effekter med cannabis?
    Det finns ingen anledning att legalisera cannabis på basis av att alkohol är lagligt, vilket du använder som huvudargument, åtminstone i din trådstart.
    Du får tolka det som du vill, inget av det du försöker anklaga mig för att skriva eller tycka är fel ändå så. Jag valde att skriva tråden anonymt ja. Men godkände inte att anonyma fick skriva i tråden. Så det spelar ingen roll att jag är anonym själv. Mod har gått in och ändrat det på eget bevåg. Något jag aldrig har godkänt! 
  • Anonym (V)
    Anonym (C) skrev 2025-05-30 18:37:37 följande:
    Vi har ingen sådan kultur.
    Jo. Jag läste bland väldigt gamla böcker och där stod det att trälar fick använda cannabis i Sverige. 
  • Anonym (Trams)
    Anonym (V) skrev 2025-05-30 18:52:31 följande:
    Du får tolka det som du vill, inget av det du försöker anklaga mig för att skriva eller tycka är fel ändå så. Jag valde att skriva tråden anonymt ja. Men godkände inte att anonyma fick skriva i tråden. Så det spelar ingen roll att jag är anonym själv. Mod har gått in och ändrat det på eget bevåg. Något jag aldrig har godkänt! 
    Ja, eftersom du skrev tråden anonymt kan anonyma i den.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (Trams) skrev 2025-05-30 18:56:34 följande:
    Ja, eftersom du skrev tråden anonymt kan anonyma i den.
    * anonyma skriva i den, ska det stå.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (V) skrev 2025-05-30 18:54:54 följande:
    Jo. Jag läste bland väldigt gamla böcker och där stod det att trälar fick använda cannabis i Sverige. 
    Det innebär enbart att cannabis har en lång historia, ingenting annat.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (V) skrev 2025-05-30 18:50:00 följande:

Du behöver åtminstone inte visa könsorganet och att någon ska stå och glo på det samtidigt som du måste lämna urin.

Vägrar man lämna urin för at lämna blodprov och det skulle visa minsta lilla antydan på positivt, då straffas man även än mer för då har man gett uppskov till "försvårande omständigheter" vad gällande utredningen. De kan även göra en husrannsakan hos dig utan att du överhuvudtaget får veta någonting om det.  De kan plocka dig med även att om du åker med som passagerare, fast du inte utgör något hot eller övrigt "brott". 

Det är förnedring, det går emot mänskliga rättigheter, det inskränker grovt på integritet och det är överdrivna straff när det kommer till cannabis. Anledningen till att cannabis är olagligt i Sverige är inte för att drogen är farlig, utan det handlar helt och hållet om att vinstdrivande krafter och en ursäkt för att rulla ut övervakningssamhället ! 

Det är väl inget fel med att de kollar prover, du vet nog om själv att du förmodligen dricker mer än vad du borde göra. Och hade dom varit öppna med att vården kontrollerar folk så skulle ju de som har problem med alkoholen inte gå till vården. 

(Men ja, det var fel gjort egentligen) Men det betyder inte att de ändå ska få tillbaka körkorten! De har överstigit gränsvärdet som är 0.3 inte 3.0 som jag skrev av misstag förut.

Så länge man inte kör påverkad så borde varken cannabisbrukare eller alkoholbrukare behöva råka illa ut.

Jag är för legalisering av cannabis, så långt är jag med. Men allt skit du skriver om alkohol? Nej, där tappade du mig.
    Brukar inte cannabis själv men känner många som gör, och tycker att det är märklkgt att deras bruk ska vara förbjudet men inte mitt.
  • Anonym (Legalize)

Legalisering av cannabis är jag helt för! 100%.

Jag är emot att folk får sina körkort tagna för att de dricker alkohol ibland när de inte kör.
    Jag är emot att läkare tar hemliga prover på folk för att kolla deras alkoholkosumtion. 
    Jag är så emot att cannabisbrukare mobbas ut från samhället med hjälp av polisingripanden och sparken från jobbet!

Svar på tråden Det var då ett jävla gnäll över Peth-värdena!