• Markus90

Tjejer hur skulle ni reagera?

Hej

Denna frågan är riktad till er kvinnor. Hur skulle ni reagera ifall ni var på dejt och mannen skulle nämna att han jobbar på samhall som städare? Skulle det vara värre än ifall han skulle jobba på McDonalds? Skulle ni fortsätta träffa honom eller skulle ni bryta?

• Svar på tråden Tjejer hur skulle ni reagera?
  • Anonym (Ok)

Känner en som arbetar på Samhall. Jag skulle nog inte hamna på en sådan dejt. För att det märks ganska snabbt att allt inte är som det ska. 

• Lynx123

Bara om mannen inte sagt något under tiden innan dejten som vi hade kontakt. Uppskattar inte när folk undanhåller information/ljuger i syfte att få till en dejt.

• Anonym (Leily)

Tänker först att som städare på Samhall inte behöver betyda att denne har en funktionsnedsättning , kan lika väl anställd som städare från ett annat bolag?! 

Sedan vet jag en person som arbetar på samhall som har grova språksvårigheter pga en medfödd skada och som aldrig fick lära sig teckenspråket samt att denne inte heller är född i Sverige utan kom som vuxen hit.
    Det enda arbete han blev erbjuden var Samhall. 

Vet även ett par som arbetat på Samhall och dem hade lätt funktionsnedsättning.

Känner även en supersmart kille ( inom sitt område) med ADD som pga det har hamnat långt ner i samhället och nu har han blivit erbjuden ett arbete på Samhall och vi håller tummarna att han fixar det.

Med det sagt så finns det väldigt många anledningar till att man arbetar på Samhall, har du blivit intresserad av killen och du får ut det du behöver av relationen och mår bra så borde inte hans arbetsplats vara en deal breaker.

• Anonym (S)

Det är inte en definitiv dealbreaker. Hade jag fått bra vibbar i övrigt så hade jag kunnat fortsätta dejta honom.

Jag är själv inte någon toppvinst som partner, när det gäller karriär och inkomst, så det vore dumt att vara för kräsen.

• Anonym (S)
    Anonym (Leily) skrev 2025-05-30 11:11:29 följande:

Tänker först att som städare på Samhall inte behöver betyda att denne har en funktionsnedsättning , kan lika väl anställd som städare från ett annat bolag?! 

Samhall är en av landets största utförare av städtjänster. De skulle knappast köpa in städtjänster från något annat bolag. 
  • Anonym (H)
    Markus90 skrev 2025-05-30 09:32:38 följande:
    Tjejer hur skulle ni reagera?

Hej

Denna frågan är riktad till er kvinnor. Hur skulle ni reagera ifall ni var på dejt och mannen skulle nämna att han jobbar på samhall som städare? Skulle det vara värre än ifall han skulle jobba på McDonalds? Skulle ni fortsätta träffa honom eller skulle ni bryta?

Det avgörande är varför han jobbar på Samhall
  • Cartjan1

Jag har lite svårt att leva mig in i scenariot att jag skulle vara på dejt och inte innan veta vad den andra jobbar med - iofs är jag extremt okunnig på dejtingvärlden men personligen brukade jag enbart gå på dejt med människor jag konverserat en del med innan. 

Men för att utgå från trådens premiss- Jag har svårt att se att jag skulle reagera nämnvärt över det yrket. Om vi matchar bra i övrigt så kommer inte yrket vara en faktor överhuvudtaget. Däremot så innebär kanske orsakerna till att personen behöver jobba inom Samhall att vi inte är en bra matchning, att vi inte är kompatibla med varandra men enbart yrket säger ingenting om det😊

• Anonym (Kvinna)

Jag hade velat veta varför han inte kan få ett vanligt jobb. 

• Anonym (hejhå)
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-30 09:35:08 följande:

Känner en som arbetar på Samhall. Jag skulle nog inte hamna på en sådan dejt. För att det märks ganska snabbt att allt inte är som det ska. 

Fördomsfullt värre. Varför skulle personen nödvändigtvis vara "inte som det ska"?
  • Fiona M

Jag skulle inte gå på dejt med en person jag inte visste så basala saker om.

Svar på tråden Tjejer hur skulle ni reagera?