• Anonym (Löpa)

Tjejer utan bh under linnet sommartid - hiss eller diss?

Varma dagar och speciellt sommartid märker jag att en del kvinnor, speciellt yngre kvinnor, går utan bh på sig. De har en t-shirt eller nått linne, men ingen bh under, inte sällan är tyget tunt och det kan också vara vitt. Detta gör att bröstens form och bröstvårtorna blir mer exponerade och synd tydligare. Det kan också gör att bröst blottas om hon lutar sig framåt eller om hon har ett linne och man se henne från sidan. 

Jag har ingen åsikt till om det är rätt eller fel. Jag lägger mig inte i, det är upp till de själva känner jag. Men jag undrar lite varför man går klädd så? 
    Är det för att det är skönare att slippa bh eller är det för att man vill vara sexigare och visa mer av sin kropp? 
    Eller kan det vara en kombination av båda? 

Hur ser ni på det som är kvinnor? 

• Svar på tråden Tjejer utan bh under linnet sommartid - hiss eller diss?
  • Anonym (Hej)

Grrr, trevligt utan BH. Skrattande

• Anonym (Good)

Det är bra för dem, så det är nog bara bra. 

• Anonym (Löpa)
    Anonym (Hej) skrev 2025-05-30 17:08:51 följande:

Grrr, trevligt utan BH. Skrattande

Anonym (Good) skrev 2025-05-30 17:10:03 följande:

Det är bra för dem, så det är nog bara bra. 

Men varför? 

Skönast, eller vill man visa upp sin kropp för att vara sexig? 
    Eller är det både och?
  • Anonym (H)

Låt folk klä sig som dom vill, vem går och närstuderar andra.

• Anonym (Löpa)
    Anonym (H) skrev 2025-05-30 17:16:04 följande:

De får gå klädda hur de vill. Jag lägger ingen värdering i det. Det stör mig inte. 

Jag bara noterar fenomenet och undrar varför? 
  • Anonym (A)

Skönt, attraktivt, mode, feminism. Vissa plagg gör sig också dåligt med bh pga bar rygg eller att de är genomskinliga. 

• Anonym (STAYAWAYFROMTHISSHIT)
    Anonym (Löpa) skrev 2025-05-30 17:17:29 följande:
    De får gå klädda hur de vill. Jag lägger ingen värdering i det. Det stör mig inte. 
    Självklart stör det dig inte när du får runkmaterial till kvällen
  • Anonym (Löpa)
    Anonym (H) skrev 2025-05-30 17:16:04 följande:

Hur folk klär sig, ser ut och beter sig är ju nått andra lägger märke till och det vet alla om. Om jag tar på mig ett par snygga jeans och en kavaj, då vill ju jag bli betraktad på ett visst sätt. Om man fixar sig inför att man ska gå ut på krogen, då gör man ju det för att man vill bli sedd och betraktad på ett visst sätt. 

Så jag antar att de som går med blottade bröst under sina linnen är medvetna om att brösten syns och att andra ser det. Jag undrar vad som är anledningen till det. Är det för att det är skönare eller är det för att man vill vara sexigare? 

Det är ju inte fel i sig att vilja vara sexig, jag bara undrar om det är anledningen eller ej? 
    Jag lägger ingen värdering i det mer än att jag bara noterar fenomenet. 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Löpa) skrev 2025-05-30 17:21:27 följande:
    Hur folk klär sig, ser ut och beter sig är ju nått andra lägger märke till och det vet alla om. Om jag tar på mig ett par snygga jeans och en kavaj, då vill ju jag bli betraktad på ett visst sätt. Om man fixar sig inför att man ska gå ut på krogen, då gör man ju det för att man vill bli sedd och betraktad på ett visst sätt. 

Så jag antar att de som går med blottade bröst under sina linnen är medvetna om att brösten syns och att andra ser det. Jag undrar vad som är anledningen till det. Är det för att det är skönare eller är det för att man vill vara sexigare? 

Det är ju inte fel i sig att vilja vara sexig, jag bara undrar om det är anledningen eller ej? 
    Jag lägger ingen värdering i det mer än att jag bara noterar fenomenet. 
    Du ska nog inte göra misstaget att tro att alla resonerar som du gör. Jag klär mig verkligen inte för att jag vill bli betraktad på ett visst sätt, eller ens betraktad faktiskt.
  • Anonym (Kvinna)

Jag önskar att jag hade små fasta bröst som tillät mig att inte använda bh.
    Bh på sommaren är ganska varmt.

Svar på tråden Tjejer utan bh under linnet sommartid - hiss eller diss?