Inlägg från: Anonym (Studentmamma nästa år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Studentmamma nästa år)

Tjejer utan bh under linnet sommartid - hiss eller diss?

Jag såg just idag en hel serie foton + videosnuttar i lokaltidningen av gymnasister som samlades för för DEN STORA BALEN. Det var avklätt som gällde, åtsmitande, kroppsnära och dekolletage som var på väg mot naveln. Nästan ingen hade så små fasta bröst alt, silikonstinna tuttar som gjorde sig under tunna och slinkiga tyger; det var stora lite hängiga bröst (det är alltså tonårstjejer vi talar om) som bara var till hälften dolda och skarpt avtecknade sig under tyget med bröstvårtor väl synliga. Det var verkligen inte snyggt!! Särskilt inte i kombination med tydligt synliga bilringar och en alltför kullrig mage. 
    Det finns självhäftande axelbandslösa bh som skulle hjälpt upp situationen för en del av tjejerna. Men allra bäst om de valt lite mer välskräddade klänningar i material som inte avslöjar varenda kroppsdetalj - och lite blygsammare dekolletage med en välsittande bh under.

• Anonym (Studentmamma nästa år)
    Anonym (Nej) skrev 2025-05-31 02:33:13 följande:
    Du behöver inte svara på min tidigare fråga. Det är uppenbart att du är en snubbe som tror att tjejer är till för ditt godkännande. 
    Snubbe är en man, jag är kvinna, mamma med dotter som nästa år är student. Dottern var den som först reagerade på bildmaterialet. "Aldrig att jag visar mig i såna klänningar" var hennes kommentar. Klok tjej.  Kvinnor får gärna gå bh-lösa för mig om de så önskar, det är fritt val, men det går inte att komma ifrån att de flesta kvinnor och flickor behöver en bh för att vissa kläder ska sitta bättre, komma bättre till sin rätt.
    De bh-lösa tjejerna i sina slinkiga djupt dekolleterade balklänningar med spagettiaxelband gav intryck att vara på väg till sängen iförda nattlinnan. 
    Man får förstår räkna med att några ville exponera sig så mycket som möjligt. Hisnande höga slitsar upp i höfthöjd plus urringning som hotade att spilla ut brösten var inte ovanligt -  och enormt smaklöst i mina ögon. Det såg billigt och trashigt ut helt enkelt, väldigt långt från den elegans de förmodligen strävade efter.
Svar på tråden Tjejer utan bh under linnet sommartid - hiss eller diss?