Namnet August
Vad tycker ni om namnet August? Tycker ni det passar ihop med storasyster Astrids namn, dvs. klingar de bra tillsammans? förknippar ni namnet August med något särskilt?
Vad tycker ni om namnet August? Tycker ni det passar ihop med storasyster Astrids namn, dvs. klingar de bra tillsammans? förknippar ni namnet August med något särskilt?
Tycker att det gör, ett klassiskt namn. Tänker närmast på Strindberg men det är ett vanligt namn.
Jag fattar inte varför syskonnamn måste passa ihop. De är ju egna individer med egna personligheter.
Jag tycker om namnet August. Det låter fint och är klassiskt. Övervägde det till mitt eget barn. Jag tänker på Strindberg. August var på top 10 mest populära pojknamn i fjol, och men jag vet åtminstone tre barn som heter det.
Inget fel på det namnet.Augustus gavs som hedersnamn till den romerske kejsaren Octavius och betyder "den vördnadsvärde, den upphöjde" och kom snart att bli det namn som Octavius blev känd under.
Min farfar hette August, men ända sedan han var liten kallades han Gusten av familj och vänner. Inget dumt namn det heller.
Fint namn, enkelt och etablerat.
Fungerar ok med Astrid.
om det uttalas Ågust så gillar jag det!