Inlägg från: Anonym (Tea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tea)

Vad är vettigt att betala till en universitetsstudent för städning? Vitt!

Något som spelar roll är hur bra du är. Har du städat tidigare och blivit upplärd? Gått någon kurs? Har du referenser? 

• Anonym (Tea)

Vore det inte mycket enklare att ta en timanställning på en städfirma? Då är försäkringar, moms mm fixat och du behöver bara jobba och ta emot lönen. 

• Anonym (Tea)
    Anonym (Städa som student) skrev 2025-06-08 15:52:29 följande:
    Absolut, anställer du mig? 
    Va? Var har du läst att jag äger en städfirma? 
  • Anonym (Tea)
    Anonym (Städa som student) skrev 2025-06-08 18:09:42 följande:
    Jag har ingen backup och jag tror de flesta inte vill ha en person de aldrig pratat med i sitt hem heller. Hur du förvarar dina nycklar är förstås upp till dig. 
    Du behöver ha nycklar hem till de du städar hos. På en städfirma förvaras sånt säkert. Jag hade inte velat att de bara hängde på en krok hemma hos en privatperson, tillsammans med tex en dator med kundregister och larmkoder. 
  • Anonym (Tea)
    Anonym (Städa som student) skrev 2025-06-08 19:40:52 följande:
    Nej, det behövs inte. Jag tror inte folk kommer ge ut nycklar till en vilt främmande person. De flesta lär vara hemma första gången eller be mig kasta nycklarna i brevinkastet. 

Men man får ju hoppas att de vill att du kommer tillbaka fler gånger. Du behöver en plan för det. Du behöver också försäkring utifall att något går sönder. 

Svar på tråden Vad är vettigt att betala till en universitetsstudent för städning? Vitt!