-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden Hur träffar jag en kvinna om jag saknar ett socialt nätverk? Kan man gå ut på krogen själv eller är det fel?
-
Varför inte skaffa dig ett nätverk då?
Finns väl mkt du kan engagera dig i. Jag tror få kvinnor är intresserade av en man utan nätverk.
-
Försök att skaffa kompisar ändå, antingen via ditt jobb eller om du går med i nån förening.
Vill man bli attraktiv hos kvinnor så gäller det att ha sociala färdigheter och förmågan att utveckla djupare band till människor och sånt utvecklar man inte i sin ensamhet. -
Klart att du kan gå på krogen för att du är ensam! Rimligtvis borde kvinnor bli mer intresserade än om du haft en tjej med dig...
Tror inte att kvinnors prio ett är att undersöka och godkänna ditt nätverk. -
Meddelande borttaget
-
Anonym (6) skrev 2025-05-31 16:34:29 följande:Vad säger alla kvinnor om detta då?
Du är man antar jag. Kvinnor?Klart du kan, fick intrycket av att du inte ville.
Går du ut själv så blir det väldigt tydligt vad du är ute efter.
-
Du skaffar en app, typ match eller tinder. Du söker efter tjejer där och hoppas hitta någon att klicka med.
Du kollar dig omkring i ditt vardagsliv, det kanske finns någon i närheten som du inte tänkt på, tex någon som är kopplad till ditt jobb eller någon som jobbar i närheten där du bor.
Alternativt så frågar du någon av dina äldre kollegor om de har barn i din ålder då du vill träffa någon för ett seriöst förhållande. -
Fast det där stämmer ju inte. Kvinnor vill inte ha relationer med män som inte har en umgängeskrets. Det vittnar om låg social kompetens.Tecum skrev 2025-05-31 16:33:18 följande:
Klart att du kan gå på krogen för att du är ensam! Rimligtvis borde kvinnor bli mer intresserade än om du haft en tjej med dig...
Tror inte att kvinnors prio ett är att undersöka och godkänna ditt nätverk.
-
Meddelande borttaget
-
Därför att det stämmer, vad Tecum än tror. Men det handlar inte om att undersöka och godkänna ditt nätverk, utan att få kvinnor vill ha en man utan socialt liv. De vill inte vara det enda han har. De vill inte bara ungås med partnern osv.Anonym (6) skrev 2025-05-31 16:34:29 följande:Vad säger alla kvinnor om detta då?
Du är man antar jag. Kvinnor?
Visst kan du gå på krogen ensam. Du måste inte heller ha ett stort socialt nätverk, inte heller skaffa en bästis eller dylikt. Det handlar inte om det.
Men om du sällan eller aldrig umgås med någon på fritiden, men vill träffa en kvinna, så börjar du i fel ände. Försök först lära känna både män och kvinnor mer förutsättningslöst. Gå med i någon förening, försök lära känna nya människor genom någon hobby eller vad som helst.
Det går att utöka sitt sociala nätverk nästan oavsett ålder, om man gör det via gemensamma intressen t ex. Och det behöver inte handla om nära relationer. -
Då kan du inte heller räkna med att få kvinnor intresserade. Enstöringar till män har lägre social kompetens. Det blir så helt naturligt när man inte umgås med folk. Då utvecklas man inte heller. Ditt eget val.Anonym (kabelg) skrev 2025-05-31 17:43:35 följande:Har inga manliga vänner. Om jag hade några så skulle jag inte ha några relationer med dem ändå.