• Anonym (F)

Ledsen

Min kille är aldrig nöjd och jag vet inte vad jag ska göra.
    Idag har han sagt att han inte är lycklig. Har inte gjort honom något illa. Han finner fel där inga fel finns. Ingen är perfekt men det kan typ handla om att jag inte visar kärlek på det sättet han förväntar sig. Så ja han är helt enkelt aldrig nöjd. Har även märkt att han är osäker i sig själv och frågar om jag verkligen älskar honom. När jag säger att jag älskar honom så säger han "då är jag lycklig" men så fort vi har en diskussion så säger han igen att han inte är lycklig. Han kan inte ta en diskussion och gör en höna av en fjäder.

• Svar på tråden Ledsen
  • 567890

Det är väldigt svårt att läka en annan människa. Troligtvis har han agerat likadant mot sina förra flickvänner och kommer göra samma mot nästa om han inte söker hjälp eller börjar medicinera.

Han låter deprimerad men tror att ansvaret ligger hos dig att se till att han mår bra- vilket inte är ditt jobb. Skulle du lägga samma i hans knä eller ta ansvar själv?

Hur är hans andra relationer i livet? Mot sina föräldrar/syskon? På jobbet? När är han glad?

• Anonym (F)
    567890 skrev 2025-05-31 18:08:19 följande:

Det är väldigt svårt att läka en annan människa. Troligtvis har han agerat likadant mot sina förra flickvänner och kommer göra samma mot nästa om han inte söker hjälp eller börjar medicinera.

Han låter deprimerad men tror att ansvaret ligger hos dig att se till att han mår bra- vilket inte är ditt jobb. Skulle du lägga samma i hans knä eller ta ansvar själv?

Hur är hans andra relationer i livet? Mot sina föräldrar/syskon? På jobbet? När är han glad?

Jag kommunicerar mycket med honom och gör mycket för honom, visar honom kärlek osv. Är inte alls elak men han kan inte ta någon diskussion alls. Dock har han historik av att ha tagit antidepp innan och varit deprimerad. Han har även sagt att jag är den enda han stått ut med så här länge. Att han bett andra tjejer innan dra åt helvete men mig älskar han säger han.
  • Anonym (Glader)

Han ska nog inte vara din kille längre,  han gör dig bara ledsen med sitt omättliga bekräftelsebehov. Det går inte att ha ett förhållande på de premisserna, det blir bara skevt och fel hela tiden. En killkompis till mig hade en sådan flickvän. Han skulle ständigt bekräfta att hon var snygg, att hon var åtråvärd, att han älskade henne osv Hon hade ett skumt poängschema där hon för varje dag satt poäng på hans sätt att vara mot henne. Han var inte knäckt,det vill jag inte påstå, men han mådde inte inte bra förrän han gjort slut med henne och fick lära sig på nytt att ett förhållande inte går ut på att en ska ägna all tid och kraft åt att lyckliggöra de andra.
    Säg goodbye och gå din väg. Det finns vettigare killar där ute.

• Meddelande borttaget
  • 567890
    Anonym (F) skrev 2025-05-31 18:28:54 följande:
    Jag kommunicerar mycket med honom och gör mycket för honom, visar honom kärlek osv. Är inte alls elak men han kan inte ta någon diskussion alls. Dock har han historik av att ha tagit antidepp innan och varit deprimerad. Han har även sagt att jag är den enda han stått ut med så här länge. Att han bett andra tjejer innan dra åt helvete men mig älskar han säger han.
    Då vet han alltså om att han behandlar dig illa men väljer att ändå fortsätta, det är inte vad jag kallar kärlek.

Jag tror inte att någon annan kan rädda killen, han behöver må bra i sig själv innan han drar in en annan människa i sitt liv. Meddela honom att du drar dig undan och att han kan återkomma när han mår bra men fram till dess är det inte ditt jobb att göra honom frisk.
  • Anonym (Bojjan)

Låter som att han behöver kontakt med vården igen. Såklart ska man stötta och finnas för sin partner, men ibland behöver man dela det lasset med ett proffs om relationen ska hålla i längden. Ni kanske skulle gå dit tillsammans någon gång också för att prata igenom hur ni bäst hanterar hans mående i er relation. Man kan inte låtsas att det inte finns, men det funkar inte heller att låta det ta över och genomsyra allt ni gör och pratar om. 

• Anonym (F)
    LisasVilja skrev 2025-05-31 19:18:29 följande:

Låter mer som att han använder det som ett fulknep för att slippa ta ansvar och fly. En riktig nolla till pojkvän och du bör söka dig om efter något annat.

Han säger att han inte vill fly och att han bara vill ha mig.
  • Anonym (Glader)
    Anonym (F) skrev 2025-06-01 00:22:32 följande:
    Han säger att han inte vill fly och att han bara vill ha mig.
    Hmm ja, han säger det ja. Det är för att klistra fast dig vid honom. Det är du som bör fly och det illa kvickt
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (F)

Han ställde en fråga. Jag undrade varför han frågar och han blev rasande. Han ville inte besvara frågan och säger att jag skyller allt på honom men att det är mitt fel...
    Är i chock och vet inte ens vad som har hänt. Jag talade normalt med honom men han kallade mig massa fult och beskyllde mig.

• Anonym (Brrttt)

Gå och lägg dig, du mår ju inte bra och verkar vara den osäkra som sitter på FB halv sex på morgonen 🤗

• Anonym (F)

Han skrev god morgon, jag svarade på det, också med ett god morgon och nu har han inte svarat mig mer hela dagen.

• Anonym (Bojjan)
    Anonym (F) skrev 2025-06-02 05:29:20 följande:

Han ställde en fråga. Jag undrade varför han frågar och han blev rasande. Han ville inte besvara frågan och säger att jag skyller allt på honom men att det är mitt fel...
    Är i chock och vet inte ens vad som har hänt. Jag talade normalt med honom men han kallade mig massa fult och beskyllde mig.

Inte ok! Man kan vara oense om saker men att kalla den andra fula saker, då har man passerat min gräns i alla fall! 
  • Anonym (F)

Det blir allt svårare att kommunicera med honom. Han säger något, jag undrar, han blir arg. 
    Någon som har en partner det är svårt att kommunicera med?
    Det liksom känns som om vi bara kommunicerar på hans villkor, när det passar honom.

Svar på tråden Ledsen