• 567890

Ledsen

Det är väldigt svårt att läka en annan människa. Troligtvis har han agerat likadant mot sina förra flickvänner och kommer göra samma mot nästa om han inte söker hjälp eller börjar medicinera.

Han låter deprimerad men tror att ansvaret ligger hos dig att se till att han mår bra- vilket inte är ditt jobb. Skulle du lägga samma i hans knä eller ta ansvar själv?

Hur är hans andra relationer i livet? Mot sina föräldrar/syskon? På jobbet? När är han glad?

• 567890
    Anonym (F) skrev 2025-05-31 18:28:54 följande:
    Jag kommunicerar mycket med honom och gör mycket för honom, visar honom kärlek osv. Är inte alls elak men han kan inte ta någon diskussion alls. Dock har han historik av att ha tagit antidepp innan och varit deprimerad. Han har även sagt att jag är den enda han stått ut med så här länge. Att han bett andra tjejer innan dra åt helvete men mig älskar han säger han.
    Då vet han alltså om att han behandlar dig illa men väljer att ändå fortsätta, det är inte vad jag kallar kärlek.

Jag tror inte att någon annan kan rädda killen, han behöver må bra i sig själv innan han drar in en annan människa i sitt liv. Meddela honom att du drar dig undan och att han kan återkomma när han mår bra men fram till dess är det inte ditt jobb att göra honom frisk.
Svar på tråden Ledsen