• Anonym (Jag)

Dejta någon som inte har barn?

Vi har pratat av och till i 1,5 år och han ger tydliga vinkar att han är intresserad. Han sa i början att han "är okej med att inte få egna barn", men jag har hela tiden varit tveksam till om han verkligen är säker på det... nu har han flyttat till samma stad som jag bor i och vill träffas. Jag har tre barn och kommer inte skaffa fler.

Ska jag våga lita på att han inte känner
    behov av egna barn, eller ska jag lyssna på rösten som viskar att risken är stor att han ångrar sig en dag? Vi är båda mellan 35-40.

• Svar på tråden Dejta någon som inte har barn?
  • Anonym (Jag)

Någon med insikt?

• Anonym (Tl)

Är du närmare 40 år brukar du ändå ha en ganska bra uppfattning vad du vill och inte vill i livet. Säger han att han inte vill ha barn så vill han troligen inte det.  hade snarare oroa mig över hur han ställer sig till att du har tre barn om han nu inga vill ha. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Tl) skrev 2025-06-01 12:45:26 följande:

Är du närmare 40 år brukar du ändå ha en ganska bra uppfattning vad du vill och inte vill i livet. Säger han att han inte vill ha barn så vill han troligen inte det.  hade snarare oroa mig över hur han ställer sig till att du har tre barn om han nu inga vill ha. 

Han säger inte att han inte vill ha, han säger att han är okej med att inte få. Det är inte samma sak. Han har tid att ångra sig, medan jag vet 100% att jag inte ska ha fler.
  • Anonym (Tl)
    Anonym (Jag) skrev 2025-06-01 12:49:10 följande:
    Han säger inte att han inte vill ha, han säger att han är okej med att inte få. Det är inte samma sak. Han har tid att ångra sig, medan jag vet 100% att jag inte ska ha fler.

Han vill alltså uttryckligen ha egna barn men säger att han kan leva med att inte få några? 

Vidhåller nog det jag sade oavsett. Han är gammal nog att förstå vad han känner och säger. Säger han att han förlikat sig med att inte få några barn så har han säkert det. Låter ju dock väldigt hemskt att vara den som står emellan en man som önskar barn och ett framtida möjligt barn. Jag hade personligen aldrig gått in i en sån relation och för alltid själv vara medveten om att jag är indirekt orsaken till att han inte fått egna barn om det är något han egentligen hade önskat i livet.  

Svar på tråden Dejta någon som inte har barn?