• Anonym (grandaaserr)

Flytta

Hur är de med regler om man känner sig less på Sverige och funderar starkt på att flytta till ett annat land, men har barn i Soc grepp och omplacerade genom SoL §2??

• Svar på tråden Flytta
  • Anonym (a)

Du får välja bort dina barn. Att förvänta sig att barnen förstår är idiotiskt men det vet du. Snork.

• Anonym (grandaaserr)

Ja det hade man ju förväntat sig på en sajt som FL, vem tror du att du är då? Sir Hiss?
    här kan man ju uppenbarligen inte få vettiga konstrukturella svar eller fakta..

• Anonym (a)
    Anonym (grandaaserr) skrev 2025-05-31 21:38:40 följande:

Ja det hade man ju förväntat sig på en sajt som FL, vem tror du att du är då? Sir Hiss?
    här kan man ju uppenbarligen inte få vettiga konstrukturella svar eller fakta..

Vad sägs som att skriva en vettig trådstart så får vi se?

Det finns inga lagar som hindrar dig från att byta land. Att barnen inte följer med är inte svårt att förstå.

• Anonym (grandaaserr)
    Anonym (a) skrev 2025-05-31 21:42:47 följande:

Vad sägs som att skriva en vettig trådstart så får vi se?

Det finns inga lagar som hindrar dig från att byta land. Att barnen inte följer med är inte svårt att förstå.

Kunde du väl för fan öppnat med det då istället för att skriva något medans du håller i rö tjutet i andra.. 😡
  • Anonym (a)
    Anonym (grandaaserr) skrev 2025-05-31 22:01:11 följande:
    Kunde du väl för fan öppnat med det då istället för att skriva något medans du håller i rö tjutet i andra.. 😡
    I wish!
  • Raggartjejen
    Anonym (grandaaserr) skrev 2025-05-31 22:01:11 följande:
    Om du vill bli vänligt bemött.....tänk då på ditt eget beteende!
  • Anonym (grandaaserr)
    Raggartjejen skrev 2025-05-31 22:09:31 följande:
    Om du vill bli vänligt bemött.....tänk då på ditt eget beteende!
    På FL...????? Har testat förr och ändå fått "ko skit i nyllet"..
  • Fjäril kär

Du är fri att flytta vart du vill som ensam person. 

Men om barnen är sol-placerad så kommer givetvis inte dom att följa med. Din flytt in?nebär ju då att du inte kan hälsa på dina barn på det sätt du förmodligen gör idag och påverkar dina chanser att överhuvudtaget få tillbaka dom
    Socialtjänsten i andra länder är i regel betydligt hårdare än i Sverige så räkna inte med nån hjälp i det nya landet.

• Anonym (grandaaserr)
    Fjäril kär skrev 2025-05-31 22:17:30 följande:

Du är fri att flytta vart du vill som ensam person. 

Men om barnen är sol-placerad så kommer givetvis inte dom att följa med. Din flytt in?nebär ju då att du inte kan hälsa på dina barn på det sätt du förmodligen gör idag och påverkar dina chanser att överhuvudtaget få tillbaka dom
    Socialtjänsten i andra länder är i regel betydligt hårdare än i Sverige så räkna inte med nån hjälp i det nya landet.

Idag? idag är rena smörjan.
    ett bevakat besök en gång i månaden. För vad?
    Jag är ju uppenbarligen ett så jävla stort hot, Känner ett par och dom fpr ha sina barn på helgerna, och det går rykten om psykologisk nertryckning och fysisk misshandel. ( inget sånt hos mig).
    Eller är de bara för att jag röt till åt Socialarbetaren när hon krävde att jag skulle släppa allt jag gjorde när hon ringde för att hon såg sig som den viktigaste personen på planeten.
    Hade sagt till henne i tidigt skede att jag ringer upp om jag inte kan ta samtalet pga någon omständighet, nay nay nay, "häxan" krävde alltså att jag skulle släppa allt...  Fy Faan.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mrs Xxx)

Jag gissar att reglerna ser lite annorlunda ut beroende på anledningen och omständigheterna kring barnens SOl-placering men när mitt äldsta barn var placerat fick jag klart för mig att ville jag flytta utomlands riskerade jag att bli fråntagen barnet permanent. 

Ville jag flytta tillfälligt pga studier eller ett tidsbegränsat jobb så var det grönt, det kunde lösas och ses som ett bra beslut att bli en bättre person och  förälder. Men ville jag flytta permanent sä tolkade soc det som att jag övergav barnet och därmed ansågs olämplig.  

Frågan kom upp för min del då jag blev erbjuden jobb i Norge men det skulle försvåra mina chanser att få tillbaka mitt barn . Jag valde barnet.  

• Fjäril kär
    Anonym (grandaaserr) skrev 2025-05-31 22:22:42 följande:
    Idag? idag är rena smörjan.
    ett bevakat besök en gång i månaden. För vad?
    Jag är ju uppenbarligen ett så jävla stort hot, Känner ett par och dom fpr ha sina barn på helgerna, och det går rykten om psykologisk nertryckning och fysisk misshandel. ( inget sånt hos mig).
    Eller är de bara för att jag röt till åt Socialarbetaren när hon krävde att jag skulle släppa allt jag gjorde när hon ringde för att hon såg sig som den viktigaste personen på planeten.
    Hade sagt till henne i tidigt skede att jag ringer upp om jag inte kan ta samtalet pga någon omständighet, nay nay nay, "häxan" krävde alltså att jag skulle släppa allt...  Fy Faan.
    Att du käftar emot soc är aldrig en bra idé om du vill ha bättre umgänge med ditt barn.   
  • Anonym (grandaaserr)
    Fjäril kär skrev 2025-05-31 22:30:39 följande:
    Att du käftar emot soc är aldrig en bra idé om du vill ha bättre umgänge med ditt barn.   
    Kan väl ändå inte bete sig som om hon var drottning heller, finns vissa tillfällen där man kommer att vara oförmögen att svara, eller skulle jag sagt till min chef då att vi kan inte hyvla någon panel framöver, maskinen lever om så förbaskat så jag hör inte när Soc ringer, ska vi hyvla får vi hyvla för hand, hämta handverktygen?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (grandaaserr) skrev 2025-05-31 22:42:05 följande:
    Kan väl ändå inte bete sig som om hon var drottning heller, finns vissa tillfällen där man kommer att vara oförmögen att svara, eller skulle jag sagt till min chef då att vi kan inte hyvla någon panel framöver, maskinen lever om så förbaskat så jag hör inte när Soc ringer, ska vi hyvla får vi hyvla för hand, hämta handverktygen?
    Ja, du skulle sagt till din chef att du måste ta samtalet eftersom det gäller ditt barn.
  • Anonym (grandaaserr)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-05-31 22:53:44 följande:
    Ja, du skulle sagt till din chef att du måste ta samtalet eftersom det gäller ditt barn.
    Hurdå?, om jag inte hör mobilen för att hyvelmaskinen står och lever om?, ta up och kolla mobilen med jämna mellanrum?- Det är så man förlorar fingrar eller ännu värre.
  • Anonym (a)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-05-31 22:53:44 följande:

Det däremot... man kan inte alltid vara tillgänglig att svara på mobilen på jobbet.

TS verkar rätt... aggressiv i sin framtoning så att ryta åt soc var inte en bra ide men rätt ska vara rätt

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Flytta