Är jag dum?
Jag personligen - det skulle bero på omständigheterna och vad som faktiskt hänt innan jag tar 100% ställning. Men ja, jag anser att det finns "straff" som inte kan gå över, bara för att juridiken anser att det är avtjänat straff. Det finns någonstans också en moralisk och etisk bit av ett brott, och detta är utan tvekan extra allvarligt.
Absolut, jag skulle vara beredd att lyssna på förklaringen, men jag skulle samtidigt försöka ta reda på så mycket oberoende fakta jag kommer över, tex begära ut och läsa domen.
Ingen annan kan "övertala" en om vad man faktiskt tycker, och jag kan heller inte tycka att det är något man ska behöva övermotivera när det kommer till denna typen av brott. Det är inte du som gjort något fel.
Sen skiljer det givetvis mellan kulturer och bakgrunder hur man ser på saker i sig - förstås - men det handlar också om att respektera DIN åsikt i det hela - även om du givetvis inte kan styra andras.
Jag skulle känna mig ganska obekväm i situationen i sin helhet, men ja. Det är väll lite så jag skulle tänka och agera kring situationen.
Han kanske lekte Dumpen och delade barnporr till gäddan.
Kan också vara så att han blir kåta av barn.
Läs domen.