Inlägg från: Anonym (Olivia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olivia)

Läkare påstår att jag är gravid

Sökte för magsmärta och frånvaro av mens under två månader. De upptäckte hcg i blodet, men jag kan omöjligt vara gravid. 

Någon annan som varit med om det? Vad var det för er?

• Svar på tråden Läkare påstår att jag är gravid
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (A) skrev 2025-06-01 19:58:24 följande:

Det finns tumörer som höjer hcg-nivåerna. Jag antar att ni planerat in ultraljud? 

Han sa inget om ultraljud, bara att jag skulle bli kallad för fler tester om jag är helt säker på att jag inte är
    gravid... men det lät inte som han trodde på mig, utan han lät mest irriterad över att jag sa emot.
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (Sofia) skrev 2025-06-01 22:27:01 följande:

Har du inte haft sex för 2-4 månader sedan? Alla preventivmedel kan fallera...
    Det är väldigt ovanligt med positiva graviditetstest. Varför är du helt säker på att du inte kan vara gravid? 
    Ursäkta alla frågor, men ditt inlägg är lite kort - vilket är helt förklarligt, det är ju en jättejobbig situation du har hamnat i! 

Nej det har jag inte, det är betydligt längre sen än så.
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (De) skrev 2025-06-02 02:21:30 följande:

Har du en partner som du övernattar med?

Nej.
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (?) skrev 2025-06-02 05:20:41 följande:

Typiskt för folk på familjeliv att skriva en massa helt onödiga trådstarter. 

Du vet att du inte kan vara gravid. Läkaren går igenom olika orsaker och tar en sak i taget, systematiskt. Det finns inget att prata om här. 

Är det något som är onödigt så är det att vara elak. Fattar du inte att jag är orolig? Hcg som ickegravid är absolut inte normalt.
Svar på tråden Läkare påstår att jag är gravid