Anonym (?) skrev 2025-06-02 21:59:48 följande:
Varför ska man ringa nya hyresgästen?
Avtalet gäller ju dig och bostadsbolaget.
Se till att vara utflyttad när du ska, har du klagomål på städningen, ta upp det med städbolaget.
Nya hyresgästen vill in och har det säkert på kontrakt med hyresvärden.
Ditt ansvar att uppfylla vad som blivit avtalat.
Anonym (?) skrev 2025-06-02 21:59:48 följande:
Varför ska man ringa nya hyresgästen?
Avtalet gäller ju dig och bostadsbolaget.
Se till att vara utflyttad när du ska, har du klagomål på städningen, ta upp det med städbolaget.
Nya hyresgästen vill in och har det säkert på kontrakt med hyresvärden.
Ditt ansvar att uppfylla vad som blivit avtalat.
Det finns ingen ny hyresgäst än så därför fick jag lämna nycklarna 16.30 istället. Jag visste innan också att det inte fanns någon ny hyresgäst men de hade ändå sagt kl 12 först, det är ju så det brukar vara. Jag fick kortare uppsägningstid (en månad istället för 3) på grund av problem med rostiga dåliga rör som orsakade översvämning flera gånger så lägenheten har inte lagts ut eller visats än.. Oklart om den ens går att hyra ut nu egentligen men jag tror att de kommer att hyra ut den iallafall som korttidskontrakt tills de stambyter.
Borde kanske skrivit det redan i TS att det inte är någon annan som ska ha lägenheten direkt , då hade det ju varit annorlunda såklart ..
Försökte städa så gott jag kunde på den korta tiden men någon riktig flyttstädning blev det nog inte ändå , får se vad hyresvärden säger om det. Ska prata med städfirman också.