Inlägg från: Zelda21 |Visa alla inlägg
  • Zelda21

BF februari 2026 🌷

Hej! Är i v 6+6 idag. Har haft mycket illamående och spända bröst senaste veckan. Tar Crinone dagligen pga lågt progesteron. Fick igår morse en brunaktig flytning/flagor som kom ut med flytningen/resterna efter criononen. Känner mig orolig .. 
    Alla andra symtom är kvar. 
    har någon annan haft någon liten blödning eller blodblandad flytning? kan ni dela med er om hur det gått för er?  

• Zelda21
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-05 11:22:10 följande:

Är det någon mer här som går på lutinus eller annat progesteron? 
    Är så sjukt rädd för att sluta med dem. 

Jag tar Crinone x1, och ska börja trappa ner från måndag då jag går in i v 10+0, känns vemodigt men ändå skönt. Trött på flytningarna av crinonet. 
  • Zelda21
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-05 11:43:44 följande:

Ja gud kommer inte sakna när resterna kommer ut 😅
    Hur ska du trappa ner?

Jag har fått att jag ska ta till 10+0 och bara sluta men är så rädd. Har över efter det så funderar på att ta upp halva tabletter en vecka till. Känns så otäckt att sluta rakt av. 

Okej! Jag ska också trappa ner från 10+0, 
    då ska jag ta varannan dag i en vecka, och sen sista veckan alltså v 11 ska jag ta typ onsdag och lördag. 
    Så det som en bra nedtrappning. 🙂
  • Zelda21
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-07 07:33:38 följande:
    Tack, men dem tar du en gång om dagen? ☺️
    Ja jag har tagit en gång dagligen, valt att alltid ta på kvällen :) 
  • Zelda21
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-08-10 09:54:17 följande:

Trots att vi tycker magen börjar smyga sig fram nu 13+0 så fick jag på mig ett par jeans som jag de första veckorna fick ha en hårsnodd i för att få igen. Jag köpte dem innan jag var gravid första gången och det har varit tajt att knäppa fram till nu 😅 

Blev nästan oroligt att det kanske inte växer, är alltid nervös inför ultraljud. Men har varit igång mycket i sommar så har kanske trots allt gått ner. Fostret är ju fortfarande litet 🥹

Jag känner exakt samma sak! Tycker det går lite från dag till dag, vissa dagar är jag super svullen och tycks mig se en tydlig liten mage, andra dagar mindre svullen om magen och jeans som förra veckan ej passade kan jag knäppa som vanligt igen. Tror tarmarnas svullnad börjar lägga sig nu, därför många upplever magen som mindre. 
  • Zelda21

Är i v 16 (15+2) illamåendet börjar avta, tröttheten är lite från dag till dag. Har besök hos barnmorska på Fredag, Kan jag förvänta mig att de kan lyssna på hjärtslag då? Verka vara lite olika.. och vill så gärna höra för att stilla oron lite som inte riktigt vill lägga sig trots att allt såg bra ut på KUBen. 

Har ni fått något uppföljande Uljtraljud mellan KUB och RUL pga oro? 

Svar på tråden BF februari 2026 🌷