KaprifolSol skrev 2025-07-15 12:19:04 följande:
Jag har ömma bröst, lite lindrigare än för några veckor sedan, men gör ont om min son råkar komma åt. Har bh nästan hela tiden som vaddering och skydd! 😅 Min första graviditet hade jag så ont i brösten att jag nästan övervägde att avsluta graviditeten. Tror vinterkylan gjorde det värre då.
Har lite molvärk då och då i livmodern.
Är jättetrött vissa dagar och orkar inte göra mer än middag efter jobbet. Längtar till kommande semester.
Har blivit törstigare och behöver gå upp nattetid och kissa.
Har inte haft illamående denna graviditet heller men väntar på att det förändrade doftsinnet ska komma. Jag tror att det blivit känsligare men inte skevat ännu. Förra gången tyckte jag t ex att vissa schampo och tvättmedel luktade jättekonstigt och kände avsmak. Kaffepulver luktade kemiskt - jag som älskar kaffe!
Är i v 10 och över lag är symtomen lindriga och jag glömmer bort ibland att jag är gravid 😅
Tror inte du behöver vara orolig för hur många eller hur starka symtom du har. Det varierar jättemycket hur symtombilden ser ut. 😘
Tack för detta! Kände att jag behövde höra detta, men är otroligt nervös inför morgondagens UL ändå. Har ju ändå 6 missfall bakom mig så helt normalt tänker jag ❣️