Zelda21 skrev 2025-08-10 10:49:44 följande:
Jag känner exakt samma sak! Tycker det går lite från dag till dag, vissa dagar är jag super svullen och tycks mig se en tydlig liten mage, andra dagar mindre svullen om magen och jeans som förra veckan ej passade kan jag knäppa som vanligt igen. Tror tarmarnas svullnad börjar lägga sig nu, därför många upplever magen som mindre.
Ja det verkar gå upp och ner, jag insåg också nu att jag var ju på progesteron innan 🙈
AlternativePea993 skrev 2025-08-10 13:04:17 följande:
Det är ju så olika från dag till dag såhär tidigt. Testa ta på dem igen på kvällen 😉😄 men om du varit aktiv och igång, inte ätit frukost än osv kan ju magen upplevas helt platt.
Jag har fått en tydlig mage nu, i vecka 14 med andra barnet. Var på 50årsfest igår och tog på mig en klänning som gjorde magen ganska tydlig (den enda som fortfarande sitter bekvämt samt mycket stretch). En herre kommer fram och säger "jaha du blir bara tjockare och tjockare". Svarade "japp, tydligen", varpå han sa "det blir lätt så på semestern". Nu har vi gjort UL och KUB och börjat gå ut med graviditeten så blev inte så irriterad på honom och sa tillslut "ja, det ligger en liten bebis i magen". Och han sa "jo det misstänkte jag faktiskt".
Kände dock att "har vi inte lärt oss att man inte frågar sådant?!". IBS?! IVF gör det flesta svullna. Kanske bara har ätit gott hela sommaren?
De var nytvättade på kvällen som de helt plötsligt passade 😅 Men tänkte inte ens på det innan jag läste det du skrev men jag var ju på progesteron till nyligen 🙈
Ja det är klumpigt! Man tar ju inte illa vid sig när man fakiskt är gravid men om man går och väntar på att bli gravid kan det skära djupt. Vi hade en längre väg till vår första och minsta fråga kunde få mig ur balans.
Jag väntar på att det ska bli tydligare, är också andra 13+0 ❤️
Anonym (Babs) skrev 2025-08-10 13:12:08 följande:
Du kanske liksom jag har varit väldigt svullen i tarmarna första veckorna? Jag har varit enormt förstoppad och svullen, nästan så jag vissa dagar känt som att jag är i vecka 30 typ 😅 Men nu i vecka 16 har det helt gått över och jag väger t.o.m 2 kg mindre nu än i början av graviditeten 😂
Ja jag tror det kan ha varit svullnad tidigare från progesteronet. Har du mått illa eller har du gått ner ändå? Min vikt har stått stilla sen plusset men min hemma våg är lite opålitlig så ska bli spännande att se vad det visar på nästa bm försök. Har också fått cravings på sura godisar 😅 Så blir inte förvånad om det tickar uppåt snart 🙈