Inlägg från: KaprifolSol |Visa alla inlägg
  • KaprifolSol

BF februari 2026 🌷

ananaspajas skrev 2025-06-15 22:43:19 följande:

Tyvärr blev det missfall denna gången också 💔(fick första missfallet i slutet av mars). Skulle varit i 6+0 idag men nu blöder jag och har smärtor. Så nu ska jag sörja lite men försöka att inte deppa ihop för mycket utan ta nya tag igen. Som min man säger, "upp på hästen igen" i dubbel bemärkelse😉 Känner mig tacksam att jag bara är 25 år och har många år på mig.

Jag önskar er alla lycka till och hoppas verkligen att det går vägen för er alla, och för er som det inte gör det för så vet ni att ni inte är ensamma❤️

Otroligt tråkigt att höra! Beklagar att du/ ni fick gå igenom det igen. Jag önskar er bättre lycka med fortsatta försök! ❤️?????

• KaprifolSol
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-19 11:01:15 följande:

Jag borde vara i 6+6 eller nåt liknande (ivf) så jag fattar inte hur man räknar riktigt. 
    Jag körde på för hårt på jobbet igår och var sopslut på kvällen. Hade en brännande känsla i diafragman när jag rörde magen och andades. Kändes inget nu när jag vaknade och ska försöka ta det lugnare på jobbet idag. Jobbar i mataffär och det är midsommar så det är svårt... Annars illamående när jag inte ätit på några timmar och tröttare än vanligt. Väldigt ont i brösten. 😅😅

Ul på onsdag 🤩

Hoppas du inte behövt köra lika hårt på jobbet och mår bättre! 

Spännande med UL snart. Jag får vänta ett par veckor till pga är bortrest. 

• KaprifolSol
    Asabs skrev 2025-07-04 10:18:43 följande:

Hej på er, har hängt med sen starten på tråden men tyst ☺️
    jag går in i vecka 10 imorgon, och detta är helt nytt för mig.

jag undrar över detta med gravidförsäkring. Vad har ni valt och när ska ni teckna den?

för mig står det mellan Trygg-Hansa eller Länsförsäkringa, betal versionen hos båda. 

vad har ni för tips och erfarenheter? 😊

Vid min förra graviditet hade jag Folksams betalversion. Kostade då ca 1200 kr. Efter förlossningen blev vi inlagda några dagar. Försäkringen täckte bl a min och min anhörigas sjukhusavgift så i slutändan fick jag tillbaka ungefär vad försäkringen kostade. Lyckligtvis fick varken jag eller bäbis skador eller komplikationer som behövde täckas av försäkring. När jag ringde Folksam när vi kommit hem tänkte jag inte på att försäkringen även gällde mig, men försäkringshandläggaren ställde frågor även om mig som tur var. Lätt att endast fokusera på bäbis mående. 

Ska teckna även denna gång så snart jag nått 10 v, då man som tidigast kan teckna försäkringen. 

• KaprifolSol
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-05 11:22:10 följande:

Är det någon mer här som går på lutinus eller annat progesteron? 
    Är så sjukt rädd för att sluta med dem. 

Jag har crinone x 1, får veta till veckan om jag ska fortsätta / trappa ut, efter VUL. Tar även trombyl/ blodförtunnande. Jag tycker det ska bli skönt när jag slipper stoppa i mig olika läkemedel varje dag.  😀
  • KaprifolSol
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-07-09 15:55:44 följande:

Har gjort mitt tidiga ultraljud idag. Det satt i livmodern och ett hjärta pickade. Istället för 7+6 var jag i 7+5. Så just precis nu ser allt bra ut iaf 🙏🙏

Vad underbart att få se hjärtat som tickar! 

Har också nyligen gjort tidigt UL och fick se och höra hjärtat i den lilla bönan! Även om jag sett det så känns det fortfarande overkligt! 🙃 Nu vill jag nästan spola fram tiden tills jag kan börja berätta den glada nyheten! 

• KaprifolSol

Jag hade absolut mest molvärk i livmodern/ magen i början av graviditeten, både min första graviditet och denna. Som mest runt tiden då jag skulle ha haft mens, sedan klingade det av och blev mildare och mer sporadisk molvärk. Nu i vecka 10 då och då. 

Jag håller tummarna för att allt ser bra ut vid VUL! ❣️

Siripiri skrev 2025-07-13 11:08:09 följande:

Var det någon i tråden som hade mycket molvärk i livmodern i början som sedan gick över och inte kändes längre från och med typ tidigt v6? Bara någon enstaka gång här och där efter de. Är i vecka 6 + 5 idag, så snart v8 och det enda som känns idag är typ lite illamående Och brösten ömmar lite, igår mådde jag rätt bra förutom att jag var uppe sent för en konsert så var nog trött pga sovit lite. 

Är helt klart inställd på MA på morgondagen VUL.. 

• KaprifolSol
    Rosen3 skrev 2025-07-15 07:24:02 följande:

Hur är allas symtom fortsatt?
    Mitt illamående hänger i nästan dagligen men den är väldigt dovt. Lite småömma bröst men tycker det har minskat lite. Vecka 7+5. 

Vet att alla är olika men är så nervös att jag har för få symtom 😔🥰

Jag har ömma bröst, lite lindrigare än för några veckor sedan, men gör ont om min son råkar komma åt. Har bh nästan hela tiden som vaddering och skydd! 😅 Min första graviditet hade jag så ont i brösten att jag nästan övervägde att avsluta graviditeten. Tror vinterkylan gjorde det värre då.
    Har lite molvärk då och då i livmodern. 
    Är jättetrött vissa dagar och orkar inte göra mer än middag efter jobbet. Längtar till kommande semester.

Har blivit törstigare och behöver gå upp nattetid och kissa. 

Har inte haft illamående denna graviditet heller men väntar på att det förändrade doftsinnet ska komma. Jag tror att det blivit känsligare men inte skevat ännu. Förra gången tyckte jag t ex att vissa schampo och tvättmedel luktade jättekonstigt och kände avsmak. Kaffepulver luktade kemiskt - jag som älskar kaffe! 

Är i v 10 och över lag är symtomen lindriga och jag glömmer bort ibland att jag är gravid 😅

Tror inte du behöver vara orolig för hur många eller hur starka symtom du har. Det varierar jättemycket hur symtombilden ser ut.  😘

• KaprifolSol
    Valentines skrev 2025-07-15 12:11:16 följande:

Hejsan allihopa, får tyvärr hoppa ur tråden då jag har fått ännu ett MA. Var på ultraljud igår (9+1) och då fanns det inget hjärtljud, hade avstannat i förra veckan trodde dem. 

Var helt oväntat då jag haft alla symptom som ömma bröst, illamående och trötthet men inte haft någon smärta eller blödning. Önskar alla er andra stort lycka till! ❤️

Beklagar det tråkiga beskedet! ❤️????? Önskar dig lycka och framgång i nästa baby-försök! ❤️

• KaprifolSol
    Rosen3 skrev 2025-07-15 16:23:23 följande:
    Föresten, har ni gjort ultraljud ännu? 😊

Gjorde förra veckan och då syntes en liten böna med tickande hjärta! 💓

Ska göra UL för KUB om några veckor. ☺️

• KaprifolSol

Fantastiskt! Härligt att få svart på vitt att det finns ett litet liv inom en! Hoppas att allt går bra för er även framöver ❤️

Rosen3 skrev 2025-07-16 15:28:00 följande:

Precis varit på ultraljud! Ett levande foster med ett pickande hjärta i vecka 7+5! Såå glad och förvånad! Vågar inte tro att det ska gå vägen än dock efter alla våra missfall! Men nu kan jag vara lite lugn för stunden ❤️

Svar på tråden BF februari 2026 🌷