Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

BF februari 2026 🌷

Intressant att höra mer om KUB och NIPT. Vi tänkte göra NIPT (om vi kommer så långt), tror att det går att göra från vecka 10+0. Vet någon här om man kan välja om man få reda på könet eller inte? Vi har inte bestämt oss om vi önskar veta eller ej 😊

• Rosen3
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-18 18:26:05 följande:
    Det går att göra från 10+0 men om man är precis på gränsen är risken lite större att man får göra omprov pga för lite material att analysera. Men det ska gå de allra flesta gånger från 10+0. Vi hade två tider att välja på 10+0 och 10+5, så vi valde den senare för säkerhets skull 🤗 
    Okej, så bra! Tack för infon 🙏🏻😄
  • Rosen3
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-20 08:38:53 följande:

Jag tror redan jag är i spökveckorna fast jag bara är 9+5, känner mig verkligen inte alls gravid. De få symptom som olust till mat är nästan helt borta och ingen känsla alls i kroppen. Magen blir uppblåst ibland men that?s it. Bara 8 dagar till ultraljud och nipt så då får vi förhoppningsvis se att den lilla växt som den ska 🙏❤️ Är orolig trots att jag varit symptomfri en lyckad graviditet och hade mer symptom när det blev ma, men då flött allt på fram till 11+0. Så svårt att inte tänka det värsta ändå, tänk om man hade kunnat få garantier att allt skulle gå bra, hade kunnat betala bra för det 😅

Det är säkert ingen fara, men håller med dig! Önskar att man fick garantier att allt skulle gå bra. Så man kunde njuta lite 😅 Håller alla tummarna om 8 dagar! ❤️
  • Rosen3
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-07-24 23:24:43 följande:

Jag kliver ur tråden. Var på ul idag och fick besked om att hjärtat nyligen slutat slå.💔   Önskar er andra lycka till!

Åh beklagar!! Ta hand om dig ❤️
  • Rosen3
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-28 13:48:54 följande:

Vårt lillasyskon har vuxit på 🙏❤️ Sjukt nervös och rädd ju närmare jag kom (fick dessutom åka själv utan min sambo). Så skönt att allt såg bra ut och imorgon är det två veckor till kub 🤗
    De sa att nipt kommer tillbaka på omkring 8 arbetsdagar (går till karolinska), så någon gång nästa vecka hoppas vi på svar 🙏 
    Helt tömd på blod efter kub blodprov på förmiddagen och nipt efter lunch. Firar med en koffeinfri latte när man är i stora staden 🙈

Åh så härligt!! Vilken vecka är du i nu? ❤️ Jag har ultraljud imorgon igen och är så nervös. 
  • Rosen3
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-28 17:10:11 följande:
    Idag mätte det 11+1 ❤️
    Det är inte många timmar kvar att vänta, förhoppningsvis ser allt toppen ut imorgon igen 🙏❤️ Hur långt är du?
    Tack för pepp! är så nervös att det stannat av. Är i vecka 9+3 😊❤️
  • Rosen3
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-28 19:22:50 följande:
    Förstår det, berätta att du är rädd så brukar de vara väldigt snälla och tydliga på en gång 🥰 Jag kollar aldrig från början utan väntar på att de ska berätta. Det var tex svårt för mig att se när jag väl kollade att hjärtat slog innan hon visade mig. Så kollar man på en gång så kan man bli ännu räddare. 
    Uppdatera oss imorgon, och jag hoppas det blir glada nyheter om en växande liten skatt ❤️
    Tack för pepp och stöd ❤️ Håller tummarna ❤️
  • Rosen3

SÅ lättad! Ultraljudet idag gick bra och fostret är exakt i rätt vecka med pickande hjärta, 9+4! ❤️

• Rosen3
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-08-03 15:32:37 följande:

Jag har börjat småblöda? så jävla typiskt om detta är slutet för regnbågis, precis innan man ska få lämna första trimestern, göra ultraljud och NIPT. Känns som jag har en förbannelse över mig att bara få vara gravid första trimestern när man bara är orolig och väntar på att tiden ska gå så man får dela graviditeten och vågar vara glad. Trodde att det skulle vara vår tur nu efter allt vi varit med om tidigare i år 💔

Ska väl inte måla fan på väggen än men har sparsamma brun/röda flytningar och idag har dom ökat något. Känns inte bra alls. Har inte ont men känner ändå att det inte känns bra. Känns spänt på nåt sätt. Ställer in mig på missfall. Ska ringa mvc imorrn och begära att dom fixar ett ultraljud. Ovissheten är ju hemsk 😭💔

Men neej håller tummarna att det inte är missfall utan bara en blödning (vilket ju är vanligt, fast vet att oron blir värre såklart). Känner med dig. Vilken vecka var du i nu igen? Och hade du gjort något ultraljud? Håller alla mina tummar ❤️
  • Rosen3
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-08-04 11:38:06 följande:

En liten uppdatering. Jag kunde inte stanna hemma och vänta, åkte in till akuten och fick ganska snabbt träffa så fina sköterskor och en jättefin gynläkare som sa att det var bra att jag lyssnade på magkänslan och åkte in så dom kunde kolla läget. 

Tyvärr visade VUL:et det jag befarade och har oroat mig för senaste tiden, att graviditeten avstannat. Fostret var flera veckor för litet, inget hjärtslag. Helvetets skit 💔😭

Får se om kroppen nu tar hand om detta själv eller om jag behöver skrapas eller få mediciner. Ska tillbaka om en vecka och kolla läget. Tacksam för fin hjälp och vård mitt i allt detta, men så jäkla tråkigt. 

Känner mig så lurad och sviken av kroppen. Hade hoppats vi haft nog med otur men uppenbarligen är det svårt att lyckas nu när jag är äldre. Kroppen vill verkligen vara gravid, så pass mkt att den behåller alla små liv även dom sjuka 💔 

Varit gravid så många månader nu senaste året och inte fått ut något av det förutom hjärtesorg och känner mig rätt färdig med det. Kanske inte blir fler försök nu känner jag. Får väl se. Nu ska vi ta hand om varandra här hemma. Ska pussa extra mycket på mina goa barn jag redan har 💕

Tack för pepp och stöd, underbar tråd detta. Kommer gå bra för er alla framöver är jag helt säker på, tiden går snabbt och snart har ni era små i famnen 🥰

Kram till er 🌸

Åh nej! Beklagar och vet precis vad du går igenom!! ❤️ Ta hand om dig nu och ta en dag i taget, kanske vågar ni försöka igen om ni orkar senare 🌸 Kram kram
  • Rosen3

Gjorde ultraljud idag igen och allt såg jättebra ut! Lillen lever och sprattlar runt, tog oxå prover för NIPT så nu inväntar vi bara svaret. Så nervöst att det ska vara något fel. Någon annan som gjort NIPT och väntar svar? Hur lång tid tog det? ❤️ 

• Rosen3
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-08-05 18:10:04 följande:
    Det är olika beroende på företag och lab. Vi fick vårt tillbaka idag 🥹 Måndag 28/7 tog vi provet och svar tillbaka idag, vi gjorde även med vår son förra våren och då tog det en vecka från prov till svar. Det har varit genom mama Mia Helsingborg till karolinska båda gångerna. Nu är det två knapptryck bort för oss att kolla könet men vi ska hålla oss några veckor till 🥹

Vart går ert prov? Skönt att ultraljudet såg bra ut ❤️
    Åh skönt att får det klart, gissar på att provet såg bra ut? ❤️Spännande med könet med, får min man bestämma så ska vi kolla köket direkt 😂

Vet inte vart provet går, men har tagit det på Babyscreen i Gbg.
  • Rosen3
    Rosen3 skrev 2025-08-05 21:27:46 följande:
    Åh skönt att får det klart, gissar på att provet såg bra ut? ❤️Spännande med könet med, får min man bestämma så ska vi kolla köket direkt 😂

Vet inte vart provet går, men har tagit det på Babyscreen i Gbg.
    Hahaha menar såklart könet* 😂

För mycket köksrenoverande här hemma mitt upp i allt 😂
  • Rosen3
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-08-05 21:42:07 följande:
    Ja det såg bra ut. Där vi går så får man bra svar i en portal på webben och dåliga svar ringer de om, så nu behöver vi inte bli rädda när det ringer 🥰
    Tror babyscreen har annat lab, men tror de är ganska snabba att får tillbaka svar 🤞❤️ 
    Skönt!
    Samma här! Dem skickar mail om det ser bra ut och ringer om det är dåligt. Så nervös!!
    Hoppas svaret kommer tillbaks fort ❤️
  • Rosen3
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-08-06 10:42:14 följande:
    Vet ni om ni får kön direkt i mailet? Det är många många fler som får tillbaka det utan avvikelser än med, men vet att det är nervöst ❤️
    Yes, man måste öppna en QR-kod manuellt fattar jag det som. Tror att vi kommer kolla då mannen önskar detta. Men blir ingen reveal, vi vill nog få reda på det själva ❤️ 

Du har rätt, men är så rädd efter alla våra missfall ❤️
  • Rosen3
    Var oxå på ultraljud idag i vecka 14 och lille killen växer på för fullt ❤️ Fortfarande svårt att tro att det är sant efter vår resa men vi gav inte upp - och nu ska vi försöka njuta ❤️

Någon annan här som fått mage i samma vecka? Tror såklart inte att det är bebis utan mer svullna tarmar, men ser ut som jag är i vecka 20 typ 😅
  • Rosen3
    Anonym (gammal familjelivsvän) skrev 2025-08-25 21:32:29 följande:
    fan vad glad jag blir rosen3!! gratulerar, nu är ju den värsta läskigaste tiden verkligen över. minns dig från en gammal missfallstråd från 2022 där vi var ett gäng som kämpade med att bli gravida igen efter missfall. har tänkt på dig då och då och undrat hur det går och så hittade jag dig här! nu är det din tur Hjärta
    Åh tack!! Kul att du kommer ihåg mig, efter många många tidiga missfall (6 st) verkar det äntligen vara vår tur ❤️ Hur har det gått för dig?
  • Rosen3

Någon här som har köpt hem och provat egen doppler för att lyssna på bebis? Och från vilken vecka i så fall? Hört att alla säger olika och egentligen är det ju inget som rekommenderas inom vården men är ju så himla lång tid till nästa UL. 

• Rosen3
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-09-02 14:55:08 följande:

Jag har avstått efter att ha läst att det inte bara är svenska vården utan även internationellt som det avråds. För min del hade jag nog varit triggad att använda den för ofta och istället hamnat i en oro om jag lyssnat för ofta. 
    Det är inte många veckor till rörelser nu även man skulle känna dem sent som jag gjorde förra gången, så är inte v 24 långt borta och de flesta känner runt rul 🥰

Min bm är bäst och låter mig komma in och lyssna vid oro. Är ganska lugn innan v22, de kan inte plocka ut bebis med framgång innan dess ❤️ Men visst är det skönt att lyssna ibland 🥰 

Försök ha tillit ❤️❤️

Ja, är rädd för att oxå hamna där hela tiden. Är mest rädd för alla våra missfall i bakgrunden. Men man får väl försöka lita på kroppen. Tycker mig känna små bubblor då och då så förhoppningsvis lever den lille 🥰

Skönt att du kan komma in och lyssna! Min barnmorskemottagning gör inte sådant förens efter vecka 20. Jag är i vecka 16 nu, ca 4 veckor kvar till RUL 😊
  • Rosen3

Är det någon av er som upplever en del sammandragningar? Jag är i vecka 19 och har känt av en del då och då och ibland kommer dem efter varandra. Är såklart orolig men vet oxå att det kan vara en naturlig del av graviditeten. Har ju fått flera missfall tidigare (fast detta innan vecka 8) men det gör ju inte oron bättre 🙃

Svar på tråden BF februari 2026 🌷