Inlägg från: Anonym (Ardnane) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardnane)

BF februari 2026 🌷

Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-12 21:42:19 följande:
    Ja det gör det verkligen! ♥️

wow! Så glad för att ni sluppit kämpa denna gång! Hoppas verkligen allt blir bra och att ni kan suga in er nya verkligbet🥰🌸
    Tack ❤️ ja vi ska boka ultraljud någon gång i juli om allt fortfarande ser bra ut nästa vecka 🥰 
  • Anonym (Ardnane)
    Krispaketet skrev 2025-06-13 11:55:58 följande:

Tiff vecka bakom mig med ljusrosa blödningar och oro. Ont i magen och yr. Idag fick jag en riklig brun flytning och fick komma in på gyn och göra VUL. Var rätt säker på utomkveds eller missfall. Men där låg en liten liten en med hjärta som slog!!!! Helt sjukt? Haha. Läkaren sa att det OFTAST inte är missfall när det är blödningar, om det inte är rikliga blödningar och klumpar. 

alltså vi fick se lilla hjärtat, inte klokt att ett hjärta slår redan? hen var 4 mm haha så liten ❤️

Men så underbart 🥹
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-14 07:34:42 följande:

Hej hej.
    Jag hoppar in här då jag är gravid och har bf 18 februari.
    Jag har varit så orolig för missfall och min temp har sjunkit jättemycket i ett par dagar. Men idag har den höjts lite och jag har gått över till 2-3 veckor på cb med veckoindikatorn. Så jag blir med här och hoppas att det går vägen helt enkelt 😅

Jag är 38 år så lite äldre. Om detta går vägen så blir detta mitt fjärde och absolut sista barn. Har en bakgrund med missfall, utomkvedeshavandeskap (operetat bort ena äggledaren) och försenat missfall.

Mina symtom än så länge är lite illamående ibland, ömma bröst. Har även ganska ont i magen ofta (vilket inte är ett så bra tecken kanske)

Välkommen! 

Vi har samma bf, också vår sista ❤️

Det kan vara en bra idé att sluta tempa för det kan ge extra oro, vet en som hade en lång dal i tempen efter positivt test och det gick bra 🥰
    Jag har också lite ont i magen som oroar mig ibland, men det verkar flyta runt lite så hoppas det är lite växtvärk och hormoner som påverkar tarmarna. 

Vi hoppas det är massa sticky beans ????🙏🥰

• Anonym (Ardnane)
    ananaspajas skrev 2025-06-14 08:46:20 följande:

Å nu blir jag orolig igen. Igår kväll märkte jag lite bruna flytningar med några få klumpar i. Var så mitt missfall startade som jag hade i slutet av mars i år i, bara några dagar senare då. Hoppas att det är som det ska men blir såklart väldigt orolig och ledsen... 😢❤️

Hur tidigt kan man göra VUL? Sist gjorde jag det i typ 8+0 men då hade fostrett dött 6+3 (när jag började få bruna flytningar). Nu är jag i 5+6. 

Men så oroligt 🥺 Vart bor du? Emma kliniken malmö, gör från 6+0 Men googla tidigt ultraljud och de orter du har möjlighet att åka till så borde du kunna hitta 🙏 Håller tummarna att det bara är ömtåliga blodkärl ❤️
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-14 08:32:43 följande:
    Tack så kul att vi har samma bf 😁🥰

Tempen blir liksom automatisk med min klocka, tror inte jag har mental styrka att låta bli att gå in att kolla på den 😅😅 men samtidigt kanske man inte ska lita helt på Tempen på klockan heller.

Jag tycker min smärta lutar mer åt höger sida hela tiden även om det hoppar runt lite så blir orolig för x igen. Det tråkiga är att jag inte minns vilken äggledare de tog bort för det var ca 12-13 år sen.😅😅 Fanns inte med på 1177 heller. 

Ja nu hoppas vi på det 🙏🙏❤️❤️

Min klocka är också ute och åker berg och dalbana 😂

Så jobbigt! Jag var inne med sonen tidigt för jag hade ont höger sida och det de såg då att det var vätska i ägggstocken där ägget släppt som tydligen kunde svida. 

Hoppas det lättar, blir det värre får du ju söka för nerverna om inte annat 🥰

• Anonym (Ardnane)
    Queenarabia skrev 2025-06-14 16:20:29 följande:

Hej på er alla. 
    Gravid vecka 6(5+1), är orolig för missfall då jag hade missfall i februari i år plus 3 änglabarn.

Usch så tufft ❤️ Fåt du extra kontroller? Vi hade ett innan vårt första barn v 12 och jag var totalt livrädd genom hela graviditeten när jag blev gravid igen. 

Vi får stöta varann, för vi måste igenom de här tidiga veckorna och oron för att komma i mål 🙏❤️ Varje dag som går minskar ändå risken ????🏽

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-14 11:55:51 följande:
    Ja det är så dumt att lita på dem egentligen men man blir så manisk i detta 😅😅

Det kanske är något sådant för mig också, men som du säger det händer ju mycket i magen nu så det kanske inte så konstigt att det gör ont.

Ja jag har tänkt att ringa i vilket fall lite längre fram för nu syns det inget på ultraljud ändå, står i preglife som jag använder mig av 4+2 så ett pepparkorn är allt som finns där inne 😅🤣 Tänkte söka efter v.6 om jag inte får akut ont ❤️
    Låter klokt! Vi ska hålla oss till 8+ innan ultraljud. Visst vill vi se tidigt men känns som det är mer att förlora när man väl sett något 🥹 Har sån skräckblandad relation till ultraljud.
  • Anonym (Ardnane)
    Queenarabia skrev 2025-06-14 18:18:44 följande:
    Ja det är tufft tyvärr, innan jag blev gravid med mitt 3 änlgabarn så sa läkarna på specialmödravården att jag ska ha täta kontroller men tyvärr blev det inte så.

nu 2,5 år senare så har jag tagit kontakt med både kvinnokliniken och specialmödravården då jag måste sy livmoderhalsen då den är svag ju störra fostret blir så jag kommer vara på dem denna gång plus att jag har fått trombyl tabletter att då sista änglabarnet dog pga små proppar i navelsträngen.

oj jag kan förstå att du är blev livrädd Rynkar på näsan.. hur gick det sedan?

ja precis som du skrev vi måste stötta varandra tills vi är över riskzonen..

Men åh ❤️ Hoppas de gör allt de kan nu för att hjälpa er! Det måste få vara er tur nu 🙏

Vårat var ju ett tidigt missfall trots allt och kan inte förstå hur starka ni måste vara som gått igenom så mycket mer, vi blev knäckta av bara en förlust. Nästa graviditet gick toppen, utöver oron. Så denna gången hoppas jag kunna njuta av graviditeten åtminstone när vi kommit längre fram. 

Varje dag är en dag närmare 🙏 

• Anonym (Ardnane)

Jag måste fråga. Är jag överdriven som inte vill äta grönsallad som jag själv inte gjort? Äter ibland hos mina svärföräldrar och jag är inte så säker på att de sköljer salladen och grönsakerna innan de skär upp dem. 

Blir extremt stressad, vet inte vad jag ska säga för att slippa äta sallad. Funderar på att skylla på spindelfobi och säga att jag hittade en spindel i sallad och inte klarar av det just nu 🙈

Vill verkligen inte dela vår hemlighet med världen än 🥰

• Anonym (Ardnane)
    ungmo98 skrev 2025-06-14 20:38:31 följande:

Hur ska ni andra göra? 
    Jag är i v 3+4 enl. Naturalcycles. 

När ska ni ha inskrivningssamtal? 

Ska ni göra tidigt ultraljud? 

Har ni köpt något till bebisen? 🥰

Vi är 4+3 och eftersom jag var orolig för urinvägsinfektion så ringde jag bm redan igår och fick då samtidigt tid för hälsdamtal veckan efter midsommar och inskrivningstiden skulle vi boka då. 

Vi kommer boka ultraljud någon gång v8 🤗

Vi kommer inte köpa något innan rul iallafall, vågar inte ens spanna på barnvagnar och sånt än 🙈 Men jag är uppväxt i en familj där det alltid sagts att man inte ska köpa något innan. 

Hur ska du göra?

Svar på tråden BF februari 2026 🌷