Inlägg från: Anonym (Ardnane) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardnane)

BF februari 2026 🌷

ungmo98 skrev 2025-06-14 21:35:46 följande:

Är v8 för dig 7+0 eller 8+0? Fattar inte varför 3+4 är vecka 4 haha? 

Okej! Skönt, ska nog försöka boka innan jag går på semester v28. Sen är jag bortrest mycket? 

Vill också göra ultraljud vecka 7-8 men krockar så mycket med att vi är bortresta och liknande? hoppas vi får ihop det ☺️ 

Kikar mycket, men inte köpt något. Känns liksom inte som att jag är gravid än, tror det kommer bli verkligare när vi får veta kön och sådär 🥰

8+0 och framåt 🤗

Ja man får ju göra när det passar i livet 🥰

Det kan nog ändå vara mitt tips att vänta med de stora dyra sakerna. För längs vägen hittar man kanske något man hade velat ha hellre men om man redan köpt det så har man. Men små grejer som kläder som behövs flera ångrar man kanske inte på samma sätt 🙈
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-14 23:38:18 följande:
    Jo men samma här mitt försenade missfall så jag ett hjärta ticka i vecka 6. Men det gick ju inte vägen ändå.
    ❤️ så tufft! Ja det är ändå kortare att vänta till andra trimesterns ultraljud från v 8 än v 6 🥰 
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Enlitentillminsann) skrev 2025-06-14 22:57:06 följande:

Hej! 

Hoppar gärna in här. 

Har precis plussat med barn nr 5. ♥️ Jag blev oplanerat gravid i mars men när det väl fanns där så var det så självklart. Fick tyvärr ett tidigt missfall i april och vi blev väldigt ledsna så vi bestämde oss för att köra på direkt igen. 🥰
    Nu håller vi tummarna för att det går vägen BF 26/2. ☺️

Grattis🥹❤️
  • Anonym (Ardnane)
    Queenarabia skrev 2025-06-15 15:11:48 följande:
    Det hoppas jag med, vården här Västerås har blivit dålig när det gäller graviditet och tror nog ska kolla ifall jag kan bli remitterad till UAS för att dem är bättre där.

Jag hoppas att du får njuta av din graviditet, vilken vecka är du i?

Hoppas du får igenom det! ❤️

Jag är bara 4+4 än och kanske hade jag t.o.m. ägglossning senare, fick omslag på lh testen 20.30 och appen har satt ägglossning dagen efter men kan mycket väl varit en dag senare ändå 🙈 Men tills vi gjort ultraljud är jag här 🤗
    Så långt kvar! Använder lutinus vaginatorier som rinner ut efter ett tag, lika otäckt varje gång för går inte känna skillnad på om det är blod. 

Börjar dock få första trimestern tröttheten och har paus i min föräldraledighet pga högsäsong i mitt företag. Är helt slut för när jag jobbat färdigt vill jag ju både leka med sonen och att vi ska kunna nappa tillsammans 😅

• Anonym (Ardnane)
    KaprifolSol skrev 2025-06-15 18:02:31 följande:

Jag har inte tänkt på att sallad skulle vara en orsak till oro. Är det bekämpningsmedel eller bakterier du är orolig för? 

om någon inte sallad skulle jag inte koppla det till att personen kanske är gravid. 

Kan du erbjuda dig att göra salladen hos svärföräldrarna, om det gör dig tryggare? Om du ändå vill ha en orsak att avstå sallad kan du skylla på allergi, typ att det kliar i munnen av färska tomater. Spindelfobi låter som en märklig anledning att inte äta sallad. 

Bakterier framför allt. Bekämpningsmedel i svenska grödor är jag inte alls bekymrad över. 

Det är främst hos mina svärföräldrar där jag glatt brukar äta sallad 🙈 Har inte alltid möjlighet att göra den. Tänker de kan tycka jag är lite knäpp ett litet tag 😅 Annars tänker jag att jag bara låter bli det så länge 🤗

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-15 18:10:17 följande:

Har du några barn sen innan? Gick det bra för dig 2022 eller var det en av tragedierna? 

Det är vad de sa till mig nu med. Mellan v 12-14 är tanken att man sätter in det isf. Blir då på Danderyds. behövde förlora 2 för att få rätt stöd. 
    hoppas verkligen på att det är vår tur denna gång och att vi alla ska komma förbi den mest kritiska delen.

Nog för att man har lite små Blödningar redan nu, men har nästan haft det i alla graviditeter och tar utrogestan och har hört att man kan blöda av det med. Kanske någon här inne som har erfarenhet av det? Får hoppas på att det löser sig. Man är rätt hopplös vid detta lag, men får ändå hålla hårt i det lilla som finns kvar,  om att det ska gå bra denna gång. 

Håller tummarna att du ändå blir blödningsfri. För även om de är ofarlig så skapar de onödig oro 🥰
  • Anonym (Ardnane)
    Queenarabia skrev 2025-06-15 19:15:32 följande:
    Håller tummarna art det går hela vägen fina du, oavsett när du plussade viktigaste är att du tar hand om dig själv och att hela graviditeten fortsätter ända fram till slutet inshalla..

Symtom är alltid bra då vet man att det är på rätt håll Hjärta
    Jag hoppas vi alla får behålla våra små frön 🙏 
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-15 21:30:26 följande:
    Verkligen🙏🏽💕🌈

vilket datum är du beräknad? 
    18/2, men tror jag hade ägglossning någon dag senare så räknar med att bli flyttad sen 🥰
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Lorem) skrev 2025-06-15 21:44:45 följande:

Beräknad BF 21-23 februari. Jag fick ett MA i december som upptäcktes i vecka 9+6 där graviditeten avstannat i vecka 6+1. Jag kände tidigt att det var något som inte stämde, jag bad om ett tidigare ultraljud men fick inte, klagade också på få symtom vilket oroade mig. Ingen tog mig seriöst. betalade till slut för ett privat ultraljud vilket bekräftade mina farhågor. Nu är jag 4+1 och jag ska ringa barnmorskan imorgon. Är det för tidigt? Kan man begära tidiga uppföljningar med tanke på mitt MA? 

Du kan be om det, men vården brukar inte göra något innan man haft flera förluster. Tror det är för att statistikt sett så finns ingen förhöjd risk att det händer igen efter att det bara hänt en/två gånger. 

Vi har kommit fram till på vägen mot vårt första barn att det tar enormt mycket på krafterna att gå genom den offentliga vården och att genom att själv gå privat och betala så blir man lyssnad på och det går fortare. 
    Vi hade ett ma innan första barnet och när vi blev gravida igen gjorde vi tidigt ultraljud v8 & Nipt privat. Fick ultraljudet som man gör vid kub från regionen men avböjde själva kub.

Jag hoppas tiden går fort för dig till andra trimestern 🙏❤️

• Anonym (Ardnane)
    ananaspajas skrev 2025-06-15 22:43:19 följande:

Tyvärr blev det missfall denna gången också 💔(fick första missfallet i slutet av mars). Skulle varit i 6+0 idag men nu blöder jag och har smärtor. Så nu ska jag sörja lite men försöka att inte deppa ihop för mycket utan ta nya tag igen. Som min man säger, "upp på hästen igen" i dubbel bemärkelse😉 Känner mig tacksam att jag bara är 25 år och har många år på mig.

Jag önskar er alla lycka till och hoppas verkligen att det går vägen för er alla, och för er som det inte gör det för så vet ni att ni inte är ensamma❤️

Beklagar 💔 Det är verkligen tufft men fint att ni redan ser framåt! Hoppas verkligen nästa gång ger er regnbåge🌈 🙏 Massa kärlek, ta hand om er ❤️
Svar på tråden BF februari 2026 🌷