Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-30 19:57:45 följande:
Hade nästan kunnat vara jag som skrivit detta, lider så med er och vet tyvärr exakt vad ni gått igenom och hur en ny graviditet kan kännas 💔
Var i v 17 när jag avbröt vår graviditet, barnet som också var en liten pojke, hade en allvarig kromosomavvikelse, och detta hände i slutet av februari i år, och nu är jag gravid igen. På andra ägglossningen. Kusligt likt er historia med andra ord, men det måste vara vår tur att det får gå bra den här gången 🙏🏻💕🌈
Vi drabbades också bara av den extrema oturen, slumpen. Inget genetiskt fel hos nån. Vi har två barn sedan tidigare och jag vettetusan hur jag klarat mig igenom allt detta utan dom ❤️
Stort grattis till dig, håller tummarna för att det går vägen den här gången. Vecka 9 är ju en bit påväg, jag är bara i v 6, snart v 7 😊🙏🏻 men det går framåt, vi tar en dag i taget.
Jag har som avvaktat att joina nån BF-grupp då jag knappt ens vågar tänka att jag är gravid än. Vill bara få höra att detta lilla liv är friskt, växer som det ska. Håller andan lite och försöker sysselsätta mig med massa annat så jag inte nojar ihjäl mig.
Är du vecka 6 som 5+dag eller 6+dag?
Försök hålla fast vid att det inte är några ökade risker och ni troligen redan fått erfara er otur ❤️ Boka in saker på vägen, så ni slipper enbart räkna ned till ultraljud osv 🥰