Inlägg från: Anonym (Ardnane) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardnane)

BF februari 2026 🌷

Jag var inne och kollade för säkerhets skull om det dykt upp några tider för ultraljud och det fanns en 😍 Jag är bara 7+5 eller 6 och det är från 8+0 men angav sista mens en dag tidigare 🙈 Så nu är det bara sex dagar till första ultraljud istället för 27 🥹

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Bee) skrev 2025-07-01 13:08:35 följande:

Tyvärr missfall för mig förra veckan så tyvärr hoppar jag av tråden och får önska alla er andra lycka till. 

Jag är så ledsen, det är inte alls rättvist 💔 Hoppas er regnbåge är nära ❤️
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-07-02 12:30:02 följande:

Har fått svar på mina blodprov man tar inför första besöket. Fick beskedet att jag har ett för högt tsh värde. Och måste börja med levaxin.
    Ursch blev väldigt orolig när jag lästa att det kan ge missfall och att fostrets hjärna kan utvecklas dåligt. Men det kan även göra så att mamman mår extra dåligt. Så förhoppningsvis kommer illamåendet lätta när jag börjar med dessa. Hoppas allt går bra och att jag inte får missfall nu 🥲

Du har fått medicin för att det inte ska bli farligt 🥰 Det är bra att de börjat testa tidigare. Jag var gravid förra året och då testade de inte förrän v9-10 och då hade jag också höjda värden. Men för mig räckte att de tog fler prov och gjorde om det efter några veckor och då hade det sjunkit tillbaka igen. 
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Becca) skrev 2025-07-03 10:00:13 följande:

Jag har med största sannolikhet ett missfall på gång så kommer att lämna tråden 😔

Stort lycka till till er andra Hjärta

Så ledsen 💔 
  • Anonym (Ardnane)
    Siripiri skrev 2025-07-03 20:32:04 följande:

Jag har BF 2 mars, men har hängt med i tråden ändå ♥️ 

Roligt att se dig här 🥰
    Bf är bara ett datum, inget vet när bebis väljer sin födelsedag ❤️ Jag berättade bara vilken månad vi skulle ha sist och bara väldigt få visste mitt bf. Kommer inte berätta bf denna gången heller. Jag gick över tio dagar sist och det var drygt nog utan att alla skulle undra om det hänt något än. Bara ett tips till alla innan ni delar med er om bf, tänk igenom om ni verkligen vill att alla ska hänga upp sig på ett datum 🙈
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-07-04 07:19:04 följande:

Är i vecka 7+1 idag. Men min mage är redan gigantisk kan inte ens dölja den, hur ska detta sluta 😅😅😅 fler som redan fått mage?
    Jag mår så illa hela tiden, enda gången det känns ok är under tiden  jag äter. Måste typ äta med max 2 timmars mellanrum om jag ska må "ok". Väntar jag längre spyr jag. Men spyr även efter jag äter ibland. Ingen mat känns god lever på färdiga sallader, pannkakor, barnyoghurt och majskakor. Jag längtar så tills jag kan få må bättre, det här tar verkligen bort glädjen i det hela. Jag känner mig helt avstängd på känslor på något vis.
    Ursäkta gnäll igen har ingen annan stans att ventilera och var tvungen att få ur mig lite 😅❤️

Hoppas det blir bättre 🤗🥰
  • Anonym (Ardnane)
    Asabs skrev 2025-07-04 10:18:43 följande:

Hej på er, har hängt med sen starten på tråden men tyst ☺️
    jag går in i vecka 10 imorgon, och detta är helt nytt för mig.

jag undrar över detta med gravidförsäkring. Vad har ni valt och när ska ni teckna den?

för mig står det mellan Trygg-Hansa eller Länsförsäkringa, betal versionen hos båda. 

vad har ni för tips och erfarenheter? 😊

Vi landade i att inte köpa någon försäkring sist och har inte tänkt på det än. Gratisförsäkringarna täcker ganska mycket bara de.

Men läste nu när jag läste det du skrev och tycker trygg hansas låter som det ger mest, så kanske att vi ändå tecknar denna gången. 🤗

• Anonym (Ardnane)

Är det någon mer här som går på lutinus eller annat progesteron? 
    Är så sjukt rädd för att sluta med dem. 

• Anonym (Ardnane)
    Zelda21 skrev 2025-07-05 11:40:12 följande:
    Jag tar Crinone x1, och ska börja trappa ner från måndag då jag går in i v 10+0, känns vemodigt men ändå skönt. Trött på flytningarna av crinonet. 

Ja gud kommer inte sakna när resterna kommer ut 😅
    Hur ska du trappa ner?

Jag har fått att jag ska ta till 10+0 och bara sluta men är så rädd. Har över efter det så funderar på att ta upp halva tabletter en vecka till. Känns så otäckt att sluta rakt av. 

• Anonym (Ardnane)
    Siripiri
    Jag kör med cyclogestvagitorier, ska köra på med dem till vecka 12 ♥️ Klarar jag mig dit tänker jag att jag börjar trappa ner genom att bara ta en om dagen och inte sluta tvärt iallafall!

Tog ett till blodprov igår och mitt HCG hade gått från 4700 till 12500🥹  Denna graviditet börjar kännas mer och mer trovärdig!
    Men wow! Fantastiska siffror 😍 Det är ert lilla frö som säger åt er att tro på den 🥹❤️
Svar på tråden BF februari 2026 🌷