Inlägg från: Anonym (Ardnane) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardnane)

BF februari 2026 🌷

Anonym (Enlitentill) skrev 2025-07-07 11:52:22 följande:

Jag har idag fått lergigan comp utskrivet från min barnmorska mot mitt hemska illamående.
    Är det någons som tagit det? Blir nojig och orolig över att ta medicin, men jag kan inte fortsätta må så här heller.
    Tror ni det är någon fara?? 🥲

Jag tror inte det är någon fara, då hade man inte fått använda det under graviditet 🥰❤️
  • Anonym (Ardnane)

Ultraljudet idag visade en liten 7+6 ❤️ Så nu väntar vi tre veckor till på nästa kik och blodprov för NIPT 🙏

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-07 16:21:42 följande:
    Så härligt att ha fått se att allt är väl med lilla livet 😊 så skönt 🙌🏻

Väntar själv på tid till NIPT, hoppas det snart kommer en kallelse i brevlådan. Funderar på att boka tidigt ultraljud i grannstaden för här finns inga tider pga semestertider 😆 Finns tider när jag är 8+2 i grannstaden, men blir så nervös också, nästan enklare att leva i ovisshet 🙈
    Ja det är skönt att se att det fanns något där 🙏

Hur långt är du nu? Här i Skåne får vi kallelser till ultraljud och så ganska tätt inpå 🥰
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-07 17:41:14 följande:
    Är 6+5 idag, träffade barnmorskan förra veckan och hon skulle ringa och prata med spec-mödravården som sköter alla ultraljud och sånt här. Så det lär komma en kallelse i brevlådan under veckan, brukar gå snabbt när barnmorskan hojtat till dom. Kul bara att få veta vilken dag man ska se framemot med skräckblandad förtjusning 😅 Just nu kan jag inte ens föreställa mig att det finns nåt inne i livmodern 🙈
    Det förstår jag, jag kan knappt förstå det ens nu efter idag 🙈 Fattar precis med att vilja veta vilken dag, jag har långa listor att krydda av dagar på papper och en app med att hålla koll på dagar 😂🙈
  • Anonym (Ardnane)
    Siripiri skrev 2025-07-07 17:19:24 följande:
    Så sade min kollega med, gällande förbud😅 Som du säger är det svårt att hitta paket som är purfärska.. jag är iväg på lite resande fot nu och har faktiskt inte orkat bry mig. Men ska bättra på mig hemma sen 🙏🏼 På vardagarna äter jag inte macka, utan bara på helgerna så hittar jag ett paket som inte är gammalt så lär det hålla ett tag iallafall😊 
    Jag vill inte vara en moodkiller, men bakterier som listeria och toxoplasma ska man vara väldigt försiktig med. Det räcker med en bakterie för att det ska bli tillväxt av fler. Skulle verkligen avråda att slarva med kallskuret och annat som riskerar att innehålla listeria. Det är bara bättre att vara safe then sorry när det kommer till det ❤️
  • Anonym (Ardnane)
    Siripiri skrev 2025-07-07 17:15:23 följande:
    Yay va skönt😍♥️ 

Haft en dag med lite symtom så nu spökar som vanligt tron på det lilla fröet.. 🙃 
    Jag förstår precis, har själv inga symptom förutom lite trött och olust till mat 🥰 Man får försöka komma ihåg att symptom inte behöver ha något med att göra hur det går ❤️
  • Anonym (Ardnane)
    Siripiri skrev 2025-07-07 18:33:21 följande:

Bara att försöka vara lugn ♥️

Nä jag vet att det är väldigt farligt💔  Det gäller bara en lunchen jag åt idag och imorgon sen är vi på väg hem igen på onsdag. Skulle verkligen vara det sjukaste maximala oturen om det drabbade mig.. Har lite svårt att komma runt det med den resan jag är på just nu, vill inte berätta för familjen än♥️ Förstår att du är i ren omtanke från din sida och att man får tycka jag är lite galen som vågar äta är lite rökt skinka.. Undvek skinka förra gången jag blev gravid och var det till nästan vecka 7, men fick ju missfall ändå 💔

Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-07 17:52:43 följande:
    Jag vill inte vara en moodkiller, men bakterier som listeria och toxoplasma ska man vara väldigt försiktig med. Det räcker med en bakterie för att det ska bli tillväxt av fler. Skulle verkligen avråda att slarva med kallskuret och annat som riskerar att innehålla listeria. Det är bara bättre att vara safe then sorry när det kommer till det ❤️

Ja verkligen bara omtanke ❤️ Jag är själv så orolig av mig att jag försöker tänka på att låta bli att skriva sånt som kan skapa oro hos andra annars 🥰
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-07 22:20:22 följande:

Har fått tid till NIPT nu också. Kommer va i v 13+1. Känns inte så himla bra om jag ska va ärlig. Förra graviditeten gjorde jag NIPT några dagar tidigare till och med och innan alla prover var klara och vi säkert visste om bebis var sjuk eller inte så hann jag komma till v 17. Det sas att jag inte skulle behöva få veta så sent den här gången men det blir ju samma sak nu i alla fall. Är både förbannad och ledsen.

Ska ringa imorrn och verkligen höra efter om dom inte har tidigare tider eller varför dom annars bokat in det så sent? 

Fan, får kanske boka privat för dom har tider redan 10+några dagar eller 11+några dagar såg jag när jag kollade. 

Men åh så drygt! Det är ju flera veckor onödigt långt bort! Kan de ge dig kub under tiden? Visst var det osannolikt att det skulle hända igen? Förstår givetvis att oron ändå finns och att ni vill veta så fort som möjligt. Hoppas ni kan få det tidigare, det är ju ändå mycket pengar att betala för att få det tidigare när ni ändå ska få det gratis. De pengarna går ju ändå använda till något roligare. ❤️

Vi får bara kub så vill vi göra nipt har vi ju inget annat val än att betala.

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-07 22:20:22 följande:

Har fått tid till NIPT nu också. Kommer va i v 13+1. Känns inte så himla bra om jag ska va ärlig. Förra graviditeten gjorde jag NIPT några dagar tidigare till och med och innan alla prover var klara och vi säkert visste om bebis var sjuk eller inte så hann jag komma till v 17. Det sas att jag inte skulle behöva få veta så sent den här gången men det blir ju samma sak nu i alla fall. Är både förbannad och ledsen.

Ska ringa imorrn och verkligen höra efter om dom inte har tidigare tider eller varför dom annars bokat in det så sent? 

Fan, får kanske boka privat för dom har tider redan 10+några dagar eller 11+några dagar såg jag när jag kollade. 

Kanske kan de skicka remiss till en privat mottagning? 
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-07 22:32:16 följande:
    Kanske kan de skicka remiss till en privat mottagning? 
    Eller om det är ultraljudstid det hänger på om du kan göra ultraljudet privat(om det är som där vi går att de vill se att det fortfarande lever innan man skickar blodet) och bara ta blodprovet på sjukhuset för det måste de ju ha tid för. 
Svar på tråden BF februari 2026 🌷