Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-07 22:20:22 följande:
Har fått tid till NIPT nu också. Kommer va i v 13+1. Känns inte så himla bra om jag ska va ärlig. Förra graviditeten gjorde jag NIPT några dagar tidigare till och med och innan alla prover var klara och vi säkert visste om bebis var sjuk eller inte så hann jag komma till v 17. Det sas att jag inte skulle behöva få veta så sent den här gången men det blir ju samma sak nu i alla fall. Är både förbannad och ledsen.
Ska ringa imorrn och verkligen höra efter om dom inte har tidigare tider eller varför dom annars bokat in det så sent?
Fan, får kanske boka privat för dom har tider redan 10+några dagar eller 11+några dagar såg jag när jag kollade.
Men åh så drygt! Det är ju flera veckor onödigt långt bort! Kan de ge dig kub under tiden? Visst var det osannolikt att det skulle hända igen? Förstår givetvis att oron ändå finns och att ni vill veta så fort som möjligt. Hoppas ni kan få det tidigare, det är ju ändå mycket pengar att betala för att få det tidigare när ni ändå ska få det gratis. De pengarna går ju ändå använda till något roligare. ❤️
Vi får bara kub så vill vi göra nipt har vi ju inget annat val än att betala.