Bunny s skrev 2025-06-08 08:54:11 följande:
Janbo skrev 2025-06-07 21:25:17 följande:
Hej!
Plussade för någon vecka sedan, har BF 6/2. Har en ganska nybliven 1-åring här hemma och känner mig helt ärligt lite skraj nu 😬😂
Vi bestämde oss för syskon men hade kanske inte räknat med att det skulle gå på första försöket.. (även om allt kan hända). Det kommer i så fall skilja typ 21 månader mellan dem.
Hur gamla är ni? Jag är 36 😊
Hej!
Grattis!
Jag är 36 men blir 38 i sommar.
Vard roligt att det gick så fort för dig! Jag fick en chock. Slutade med ppiller och 15 dagar senare så tog det sig visst 😍 trodde det skulle ta tiiiid.
Jag förstår dina känsla av att vara skraj gällande åldersskillnaden.
Jag har 2 äldre söner på 10 och 12 och det är 18 månader mellan dem.
Jag kan säga som så att det var intensivt, det går inte att säga något annat. Men inte så att jag någonsin kände att jag ångrade hur vi gjorde. Jag vet inte hur många ggr jag tänkt och känt tacksamhet över att vi skaffade dem så tätt och att det blev just två pojkar.
De har haft och har såå stort utbyte av varandra sen tidig ålder och det är så fantastiskt.
Jag tror det kommer att gå superbra för er!
Mitt absolut bästa tips och life saver, det var bärsjalen. Lillebror var också en mer krävande bebis och ville bäras mycket. Jag blev liksom van med att vara stor med en klump hängandes på mig men då kunde jag laga mat och hjälpa storebror upp och ner på sakerna i lekparken osv.
Tack för ditt betryggande svar 😄 Vi (eller jag i alla fall) är förberedda mentalt på att det kommer att vara intensivt. Jag har burit dottern en hel del så har redan ett lass av sjalar och selar 😅 Dottern är dock galet intensiv och självständig så jag hoppas bara att vi räcker till?
Nu borde jag vara i 7+3 typ. BM för blodprov och samtal på tisdag, inskrivning 24/7 och KUB 28/7 😊 Hur går det för dig?