Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

BF februari 2026 🌷

Hej!
    Hoppar in i tråden då jag har BF 25 feb. Kul att följa er alla och grattis till plus! Dock har jag inga stora förväntningar på min graviditet då vi fått 6 tidigare missfall. Men någon gång ska väl vara vår gång ❤️
    Är i vecka 6+1 idag och har haft symtom som molvärk ända sedan plus samt ömma bröst. Molvärken är dock inte lika stark längre.
    Brösten håller i och tycker mig börja känna lite småillamående om eftermiddagarna men är orolig att jag inte känner av mer. 
    Vad har ni andra för symtom och i vilken vecka?

• Rosen3

Någon av er som har illamående och i vilken vecka startade det? 😊

• Rosen3
    Siripiri skrev 2025-07-13 11:08:09 följande:

Var det någon i tråden som hade mycket molvärk i livmodern i början som sedan gick över och inte kändes längre från och med typ tidigt v6? Bara någon enstaka gång här och där efter de. Är i vecka 6 + 5 idag, så snart v8 och det enda som känns idag är typ lite illamående Och brösten ömmar lite, igår mådde jag rätt bra förutom att jag var uppe sent för en konsert så var nog trött pga sovit lite. 

Är helt klart inställd på MA på morgondagen VUL.. 

Mitt molvärk försvann oxå där någonstans, nu känner jag bara lite då och då men inte alls ofta. Känner endast lite illamående dagligen samt lite ömmande bröst. Är i vecka 8 (7+3). Håller tummarna på VUL, jag har mitt på onsdag 😊
  • Rosen3

Hur är allas symtom fortsatt?
    Mitt illamående hänger i nästan dagligen men den är väldigt dovt. Lite småömma bröst men tycker det har minskat lite. Vecka 7+5. 

Vet att alla är olika men är så nervös att jag har för få symtom 😔🥰

• Rosen3
    Valentines skrev 2025-07-15 12:11:16 följande:

Hejsan allihopa, får tyvärr hoppa ur tråden då jag har fått ännu ett MA. Var på ultraljud igår (9+1) och då fanns det inget hjärtljud, hade avstannat i förra veckan trodde dem. 

Var helt oväntat då jag haft alla symptom som ömma bröst, illamående och trötthet men inte haft någon smärta eller blödning. Önskar alla er andra stort lycka till! ❤️

Åh beklagar! Massa kramar till dig ❤️
  • Rosen3
    KaprifolSol skrev 2025-07-15 12:19:04 följande:

Jag har ömma bröst, lite lindrigare än för några veckor sedan, men gör ont om min son råkar komma åt. Har bh nästan hela tiden som vaddering och skydd! 😅 Min första graviditet hade jag så ont i brösten att jag nästan övervägde att avsluta graviditeten. Tror vinterkylan gjorde det värre då.
    Har lite molvärk då och då i livmodern. 
    Är jättetrött vissa dagar och orkar inte göra mer än middag efter jobbet. Längtar till kommande semester.

Har blivit törstigare och behöver gå upp nattetid och kissa. 

Har inte haft illamående denna graviditet heller men väntar på att det förändrade doftsinnet ska komma. Jag tror att det blivit känsligare men inte skevat ännu. Förra gången tyckte jag t ex att vissa schampo och tvättmedel luktade jättekonstigt och kände avsmak. Kaffepulver luktade kemiskt - jag som älskar kaffe! 

Är i v 10 och över lag är symtomen lindriga och jag glömmer bort ibland att jag är gravid 😅

Tror inte du behöver vara orolig för hur många eller hur starka symtom du har. Det varierar jättemycket hur symtombilden ser ut.  😘

Tack för detta! Kände att jag behövde höra detta, men är otroligt nervös inför morgondagens UL ändå. Har ju ändå 6 missfall bakom mig så helt normalt tänker jag ❣️
  • Rosen3
    KaprifolSol skrev 2025-07-15 12:19:04 följande:

Jag har ömma bröst, lite lindrigare än för några veckor sedan, men gör ont om min son råkar komma åt. Har bh nästan hela tiden som vaddering och skydd! 😅 Min första graviditet hade jag så ont i brösten att jag nästan övervägde att avsluta graviditeten. Tror vinterkylan gjorde det värre då.
    Har lite molvärk då och då i livmodern. 
    Är jättetrött vissa dagar och orkar inte göra mer än middag efter jobbet. Längtar till kommande semester.

Har blivit törstigare och behöver gå upp nattetid och kissa. 

Har inte haft illamående denna graviditet heller men väntar på att det förändrade doftsinnet ska komma. Jag tror att det blivit känsligare men inte skevat ännu. Förra gången tyckte jag t ex att vissa schampo och tvättmedel luktade jättekonstigt och kände avsmak. Kaffepulver luktade kemiskt - jag som älskar kaffe! 

Är i v 10 och över lag är symtomen lindriga och jag glömmer bort ibland att jag är gravid 😅

Tror inte du behöver vara orolig för hur många eller hur starka symtom du har. Det varierar jättemycket hur symtombilden ser ut.  😘

Föresten, har ni gjort ultraljud ännu? 😊
  • Rosen3
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-15 19:43:41 följande:

Jag har väldigt lite symtom. Absolut inga ömma bröst som jag haft mina två tidigare graviditeter, värst första som slutade i MA (kunde typ inte använda bilbälte). Denna gången har jag någon gång bara känt som stickningar. Egentligen bara trött och olust att äta ibland ( men det kommer allt mer sällan också ). 

Försök att bortse från symptomen, vi är många som får friska bebisar i symptomfria graviditete ❤️ 
    När har du ett ultraljud för att få kolla läget? 🥰

Du har rätt ❤️ Ska försöka inte tänka på det. Har ultraljud imorgon och är skitnervös. Är rädd att det ska bli MA igen?
  • Rosen3
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-15 20:08:12 följande:
    Förstår det, men förhoppningsvis kommer ni därifrån med mer hopp imorgon ❤️ Ultraljud är pissjobbigt när man fått negativa besked tidigare 💔 Det är enda gångerna jag känner att jag mår riktigt illa, i väntrummet innan ultraljud. Hoppas det är er tur att gå i mål denna gången 🙏
    Tack för omtanken ❤️ Vi får se hur det går imorgon 💓
  • Rosen3

Precis varit på ultraljud! Ett levande foster med ett pickande hjärta i vecka 7+5! Såå glad och förvånad! Vågar inte tro att det ska gå vägen än dock efter alla våra missfall! Men nu kan jag vara lite lugn för stunden ❤️

Svar på tråden BF februari 2026 🌷