KimLinnefeldt skrev 2025-06-02 14:50:22 följande:
Utan att ha gjort någon vetenskaplig undersökning: Jag har en känsla av att manlig sexualitet kritiseras mer än kvinnlig. En man som är missnöjd med sexbrist blir nog sämre mottagen här, än en kvinna.
Jag tror att det beror på att en kvinna har ca 20 fler giltiga anledningar än en man till att inte vilja ha sex (just där eller då) eftersom deras kroppar är så besvärliga.
PMS- svullen av vatten, ont, pissförbannad, deprimerad
PMDS- vill döda folk eller sig själv, kan behöva anti-rage-medicin
PCOS- känner sig oattraktiv, ångest över kropp och vikt mm
Nyss fött barn- t.ex. bruten svanskota (jag), revben brutet av bebisen inifrån (kollega på f.d. jobb), hopsydd i en timme, spruckit hela vägen från a till b, hemorrojd stor som en bakpotatis, ont efter akutsnitt...
Ammar: Dödstrött konstant, mjölkstockning, amningshormon som gör en anti beröring för bebisen tar allt...
Att få höra att man borde vilja ha sex när man har ont och helst av allt vill lägga sig och dö med näsan i ryamattan är lite kontraproduktivt och ja, då tycker man att mannen är gnällig.
Den andra saken som leder till olika mottagande är att kvinnor väldigt sällan uttrycker att de minsann borde få sex även om mannen inte har lust.