Hjälp mig med namn
Så himla svårt med namn. Vi är inte överens alls och ratar alla av den andras förslag. Några få namn så vi tycker är ok men ingen av oss tycker jättemycket om. Vad säger ni andra om följande?
Så himla svårt med namn. Vi är inte överens alls och ratar alla av den andras förslag. Några få namn så vi tycker är ok men ingen av oss tycker jättemycket om. Vad säger ni andra om följande?
Jag är svag för blomnamn så jag röstar på Viola.
Jag gillar alla tre namnen Victoria, Emilia och Felicia och skulle röstat på alla om det gick. De är klassiska, tidlösa namn, de är svenska men också internationella Ingen har konstig stavning som kan bli fel, utom få Victoria som skulle kunna skrivas Viktoria. Namnen är båda femininia och signalerar styrka.
Viola gillar jag inte alls. Det hade kunnat passa på en väldigt söt och prinsessig tjej, men i de allra flesta fallen är namnet alldeles för sött, och blir det en tuffare tjej eller tom lite pojk-flickig så blir namnet helt galet.
Av de namnen så tycker jag Emilia var finast.
Några namn i liknande stil är Flora, Wilma, Olivia, Amelia, Fredrika, Filippa, Freja,
Av de namnen så tycker jag Emilia var finast.
Några namn i liknande stil är Flora, Wilma, Olivia, Amelia, Fredrika, Filippa, Freja,
Felicia och Emilia är de enda godkända.
Viktoria är trist och Viola betyder våldtäkt på rumänska så det skulle jag inte välja till en dotter.
Emilia och Felicia är finast
Emilia