-
Jag och min sambo har varit tillsammans i 7år. För 3-4 år sedan hade vi en svacka i vårat förhållande och en annan man som jag delvis jobbade med började ge mig bekräftelse. Han kysste mig två gånger mot min vilja. Och han manipulerade mig så hårt att jag till slut gjorde slut med min sambo. Men blev tillsammans dagen efter igen.Jag berättade aldrig för mig partner, vi har det bättre än någonsin efter detta hände och framförallt nu. Men detta tynger mig nu, flera år efteråt. Borde jag berätta?Jag var en osäker själ på den tiden men nu mår jag så dåligt över detta i perioder.
-
Svar på tråden Inte berättat om kyss
-
Nej, det är ingen idé att berätta. Du var dessutom inte med på det, så varför ha dåligt samvete nu?
-
Håller med, det var inte du som initierade det och det syftar inget till att berätta det för din partner. Låt det vara och försök glömma det.
-
Om du vill ha rent samvete ska du absolut berätta.
-
Min röst faller på att berätta. Det kan styrka relationer att vara ärlig. Men du känner er relation bäst.
-
Skulle berätta, det var mot din vilja och det var ju ingen större grej.
-
Berätta inte, han kommer bara undra varför du tar upp det nu och inte då.
-
varför berätta? Jag var med om en liknande grej och kysste en kille på gatan (inget mer!)
Jag kan ha dåligt samvete för detta flera år senare men jag tror att berätta för min sambo nu skulle bara få honom att bli ledsen.
Detta hände i en tid av vår relation när det hela tiden var fram och tillbaka och min sambo kunde flörta med andra (vilket skadade min tillit även om han aldrig gjorde mer). Och skulle han någon gång kysst någon annan så vill jag verkligen inte veta det nu flera år senare när vår relation är stabil och vi har barn tillsammans.
-
Jag är väldigt snäll människa men när någon kyssar mig mot min vilja då skulle jag bli som en varg mot han!!!
-
Jag håller med. Berätta inte TS. Lämna det där bakom dig nu!Tecum skrev 2025-06-03 20:39:31 följande:
Berätta inte, han kommer bara undra varför du tar upp det nu och inte då.
-
Skälet till att du berättar skulle ju bara vara för att lätta ditt samvete. Men du gör det inte för hans skull, han blir ju bara ledsen.