7 månaders vägrar flaska- kan hon sluta?
Hej! Jag är förstagångsmamma och har en liten tjej på snart 7 månader som krånglar med mat. Hon har alltid varit svår med ersättningen, men för en månad sedan började hon äta bra (200-240ml fyra gånger per dag). Nu sen några dagar tillbaka vägrar hon ersättning och skriker/gråter kämpar emot flaska.
Jag försöker med välling också men det går inte. Hon har blivit introducerad till mat och äter ganska bra med gröt och klämmis om man låter henne, BVC säger att jag får försöka med flaskan regelbundet men gå över på näringsrik mat med mycket järn och klämmisar.
Har någon råd/erfarenhet? Jag vet att ersättning ska vara basen i hennes kost men det går inte att få i henne - jag gråter efter varje försök. Tex så ser dagarna ut såhär 06:30 60 ml ersättning + 1 portion gröt med plommon, 09 erbjuder ersättning (ratar), 09:30 erbjuder (ratar), 10:15 erbjuder (ratar) sen går jag över på burkmat gröt och erbjuder vatten istället - eventuellt får jag i henne mellan 100-200 ml ersättning på en hel dag OM jag har tur.
Kan man göra såhär? Kommer hon växa som hon ska? Nästa BVC besök är 8 månader och det känns så långt bort.