Inlägg från: Anonym (Clarkie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Clarkie)

Hur får jag lov att reagera..?

Jag och min man umgås ofta med ett annat par, skulle vilja säga att vi alla är väldigt goda vänner, där min man och det andra paret känt varandra sedan barnsben och jag kom in i bilden för 15 år sedan... fick nyligen reda på att min man och tjejen i paret legat med varandra, redan innan han och jag träffades, detta vet hennes man om och har vetat länge. Anledningen till att jag fick reda på det var för att min man berättat tidigare att han haft känslor för henne och jag har inte riktigt lyckats skaka av mig det... så jag frågade henne rätt ut och fick svar på tal. 
    Utelämnar lite mer känslig information, men kontentan är liksom - när jag ifrågasätter honom om varför HAN inte valt att berätta detta så blir han arg och tycker att jag inte har någon rätt i att tänka eller känna något alls för detta. Han är som en mussla som aldrig vill yppa känslor eller tankar, tjafsar vi, så får jag ofta höra att jag överreagerar... gör jag det i detta fallet? Ser inte varför de (eller han) inte kunde vara transparent mot mig och berättat detta redan från första början. 

• Svar på tråden Hur får jag lov att reagera..?
  • Anonym (Clarkie)

Jag skulle inte lämna honom, är mest upprörd över att han hållit detta hemligt för mig. Får och har länge fått vibbar om att han håller saker hemligt för mig. Känner att där inte är någon transparens i förhållandet. Vilket stör mig, för han som person är den bästa jag vet, JAG berättar allt för honom, vill att han ska kunna öppna sig för mig med... 😞

• Anonym (Clarkie)
    Tecum skrev 2025-06-03 17:34:28 följande:

Med tanke på att du säger att din man är sparsam med att visa känslor och tala om känsliga saker tycker jag att du överreagerar. Det hände innan ni träffades, hennes man vet och det är alltså definitivt över. Hade han däremot varit en social och öppen person som gärna delar med sig av känslor och upplevelser hade det varit lite märkligt att tiga... 

Hur hade du hanterat infon om du fått den i samband med att ni träffades. Hade du vägrat att umgås med paret? Då hade han ett ytterligare skäl att tiga.

Hur ska du hantera det nu?

Som sagt är jag mer upprörd över att han inte ärligt och öppet berättat om det, hade aldrig tagit avstånd på grund av en sådan sak, det är just att han inte valt att berätta från början. Mest upprörd är jag över att han blir arg på mig för att jag reagerar på det. Har inte varit arg eller muckar gräl med honom, mest att jag tagit lite avstånd för att reda ut mina tankar kring att han inte berättat innan om det. Känner att det varit hans "ansvar" att berätta, inte hon, om ni förstår hur jag menar?
Svar på tråden Hur får jag lov att reagera..?