• Anonym (Lärare)

Lärare ledig sommar

Hej

hos oss verkar det som vi börjar vid midsommar o ska vara tillbaka till 8aug har vi bara 7 veckor p palmades i år ?

• Svar på tråden Lärare ledig sommar
  • Anonym (Lärare)

Har vi bara 7 v i sommar , någon som vet?

• Anonym (I)
    Anonym (Lärare) skrev 2025-06-06 10:05:37 följande:

Har vi bara 7 v i sommar , någon som vet?

Allvarligt - är du verkligen lärare? 
  • Anonym (Lärare)

Om man inte vill svara på frågan så förstår jag inte varför man ödslar sin tid på att skriva här? Så återigen någon som vet om det är 7 veckor iår? 

• Anonym (Jag har 3 plus 2 veckor)

Ingen annan vet ju din anställningsform och var du jobbar.
    Är du nyutexaminerade och vill göra ditt bästa eller en gammal slöjdlärare som använder planeringstimmar för uppiggande fisketurer?

• Anonym (Lärare)

Signatur lärare och i rubriken står det? Ja, jag är lärare med ferietjänst! Frågar om någon vet varför det bara är 7 veckors ledighet igår? 

• Anonym (VA!!!!!)
    Anonym (Lärare) skrev 2025-06-06 10:26:31 följande:

Signatur lärare och i rubriken står det? Ja, jag är lärare med ferietjänst! Frågar om någon vet varför det bara är 7 veckors ledighet igår? 

Vad är "signatur lärare"? Och du har varken skrivet det eller något annat i rubriken. Det enda du skrivit  är "palmandes", vad det nu är.
  • Anonym (E)

Inte för att jag tror på att du verkligen är lärare men om barnen är lediga runt 10 veckor så är det väl rimligt att ni "bara" har 7 veckor, det är ju jobb lite efter skolavslutningen och så startar ni ju lite tidigare för planering etc. Hur kan du inte veta hur det ligger till på din egen arbetsplats? 

• Anonym (.)

Är du den enda läraren med ferietjänst på din skola?
    Vore det inte enklare att fråga en kollega, alt chefen?

• Anonym (Lärare 2)

I år är det något kortare sommarferie, ja. Detta beror på hur röda dagar infaller under läsåret. Vi har 194 a-dagar under året. 

• Anonym (Kanske)