Lärare ledig sommar
Hej
hos oss verkar det som vi börjar vid midsommar o ska vara tillbaka till 8aug har vi bara 7 veckor p palmades i år ?
Hej
hos oss verkar det som vi börjar vid midsommar o ska vara tillbaka till 8aug har vi bara 7 veckor p palmades i år ?
??
Är du svensklärare?
Har vi bara 7 v i sommar , någon som vet?
Har vi bara 7 v i sommar , någon som vet?
Om man inte vill svara på frågan så förstår jag inte varför man ödslar sin tid på att skriva här? Så återigen någon som vet om det är 7 veckor iår?
Ingen annan vet ju din anställningsform och var du jobbar.
Är du nyutexaminerade och vill göra ditt bästa eller en gammal slöjdlärare som använder planeringstimmar för uppiggande fisketurer?
Signatur lärare och i rubriken står det? Ja, jag är lärare med ferietjänst! Frågar om någon vet varför det bara är 7 veckors ledighet igår?
Signatur lärare och i rubriken står det? Ja, jag är lärare med ferietjänst! Frågar om någon vet varför det bara är 7 veckors ledighet igår?
Kolla med ditt fack
Inte för att jag tror på att du verkligen är lärare men om barnen är lediga runt 10 veckor så är det väl rimligt att ni "bara" har 7 veckor, det är ju jobb lite efter skolavslutningen och så startar ni ju lite tidigare för planering etc. Hur kan du inte veta hur det ligger till på din egen arbetsplats?
Är du den enda läraren med ferietjänst på din skola?
Vore det inte enklare att fråga en kollega, alt chefen?
I år är det något kortare sommarferie, ja. Detta beror på hur röda dagar infaller under läsåret. Vi har 194 a-dagar under året.
Antalet arbetsdagar är per läsår (alltså augusti till juni). Man börjar lite olika datum i augusti olika år. Om ni i er kommun började ganska sent i augusti -24 och ganska tidigt nu i augusti -25 så kommer detta sommarlovet att bli lite kortare än vanligt. Nästa år kanske det istället blir lite längre. Hur olika helgdagar ligger och hur långt jullovet blir spelar också in.
Lärarna förtjänar verkligen ca 12 veckor ledigt per år. Arbetsmiljön är undermålig, stökiga, bråkiga, hotfulla och spydiga elever och i genomsnitt 15.000 kr/ månad för låg lön. Lärarlönerna borde ligga mellan 45.000-75.000 kr/månad.
Lärarna förtjänar verkligen ca 12 veckor ledigt per år. Arbetsmiljön är undermålig, stökiga, bråkiga, hotfulla och spydiga elever och i genomsnitt 15.000 kr/ månad för låg lön. Lärarlönerna borde ligga mellan 45.000-75.000 kr/månad.