Är jag manipulativ?
behöver verkligen veta vad ni tycker.
jag är chef över andra chefer. Precis fått tjänsten och kommit igång med den.
En underställd chef har en avdelning som är ostrukturerad och levererar inte riktigt resultat. Man hjälps inte åt och samarbetar inte.
jag har försökt stärka chefen i sitt ledarskap och ge hen självförtroende. ser att han är konflikträdd och inte riktigt styrt verksamheten så som de hade behövts. då hen haft det tufft har jag valt att inte ge direkt kritik nu så tidigt utan coacha och låta hen själv landa mycket själv i vad som behövs. dock i min egen ledningsgrupp där vi är 2-3 personer var jag ärlig om organisationen, att det är rätt kaotiskt och att chefen är konflikträdd Osv. De tyckte ändå jag ska vara rädd om chefen då den är viktig för verksamheten. jag sa såklart och mitt mål är att ge hen självförtronde att kunna agera med mer mod. Efteråt mådde jag dock dåligt, kändes som om jag var brutalt ärlig i ledningsgruppen (men de är inte lika ärliga eller pratar inte om sina verksamheter) och att jag kände mig manipulativ som mer stöttar den chefen de gäller men säger sanningen i lednibgsgruppen. Är jag en hemsk person?