• Anonym (Bezos)

Fajten mellan Musk och Trump

Nu kom den som alla förutspått, fajten mellan Musk och Trump. I den här tråden spekulerar vi vad som kommer att hända härnäst.

• Svar på tråden Fajten mellan Musk och Trump
  • Snälla Killen

Två män som tror att de är över allt och alla andra...

Inte så mkt mer än att de kommer att vara mer aktiva än vanligt på sina egna sociala plattformar 🙃

Men lite intressant att Mr E hittade om Epstein-filerna igår.

Detta kan sluta hur som helst egentligen 

Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (A)

Kanske blir det vändningen för tesla

• Postman

Är inte så förvånad, var mer förvånad att de hade ett samarbete tidigare. En som är tillverkare av elbilar borde knappast ha någonting gemensamt med en som försvarar fossila bränslen. 

• Tecum

Det är mer en personkonflikt än något som förebådar en ändrad politik, Musks idiotier i Vita Huset lär ligga kvar. Men USA är för litet för två chefer...

• Anonym (Bezos)
    Postman skrev 2025-06-06 14:42:07 följande:

Är inte så förvånad, var mer förvånad att de hade ett samarbete tidigare. En som är tillverkare av elbilar borde knappast ha någonting gemensamt med en som försvarar fossila bränslen. 

Trump säger att han love Tess-lurs. Undrar vad som ligger bakom det skiftet?
  • Anonym (Bezos)

Mina spekulationer är att Musk kommer att flytta till ett land som han kommer att påstå uppskattar honom bättre. Kanske ett arabland utan olja.

• Anonym (Bezos)
    Anonym (A) skrev 2025-06-06 14:18:05 följande:

Kanske blir det vändningen för tesla

Tesla aktien har gått ner som jag förstår efter ordväxlingen. Enda sättet att rädda tesla är att Musk plockas bort från styrelsen.
  • Anonym (Bezos)
    Anonym (Bezos) skrev 2025-06-06 15:43:14 följande:
    Tesla aktien har gått ner som jag förstår efter ordväxlingen. Enda sättet att rädda tesla är att Musk plockas bort från styrelsen.
    I usa har försäljningen dalat pga doge, i Europa pga nazistsympatierna (stora drag)
  • Anonym (A)
    Anonym (Bezos) skrev 2025-06-06 15:43:14 följande:
    Det säger ingenting om framtiden. Blir Musk fiendens fiende (Trumps fiende) och en sympol för klimatet kan han vinna på det. Folk glömmer fort och håller sällan flera bollar i luften.
  • Anonym (Bezos)

Hahaha! Nu erbjuds han politisk asyl i Ryssland. tror han kommer att nappa på det till 80%

Svar på tråden Fajten mellan Musk och Trump