• Anonym (Ledsen)

Vet inte vad jag ska göra

Simpelt så är det så att min familj verkligen ogillar min kille. De kan vara elaka mot han och de pratar knappt med han. När inte han är med berättar det alltid att han är konstig udda och massa saker. Han är lite awkward tyst och så, Och nu vill dom inte träffa han alls.

Men jag älskar han väldigt mycket, och kan verkligen se en framtid med honnom. Han älskar mig med och är helt underbar mot mig och får mig att må sååå braaa. 

Men jag vet inte om jag kan leva så utan min familj. Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra
  • Anonym (FF)

Säg emot och försvara honom. Få dem att visa mer respekt mot honom och dig själv genom att kräva att de inte talar illa om honom när du är med. 
    Kasta inte bort en bra relation och någon du älskar.  

• Tecum

Sin familj ska inte bestämma över ditt kärleksliv! Håll hårt i killen, din familj får krypa till korset och vänja sig. Låter osannolikt att de skulle bryta med dig för den sakens skull. Och i så fall är det inte mycket till familj...

• Cheers

Din familj kan väl dig utan och innan och ser att han inte är rätt för dig, tycker de i alla fall.

Ringer det inga klockor ändå?

Vad är det som är så bra med att vara  konstig udda och massa saker lite awkward tyst och så?

Älskar? Hur menar du då? Bra i sängen?

Tänk efter vad som gör honom värd att älska.  Att han är udda och awkward? Det lär du tröttna på när hormonerna lugnat ner sig.

• Anonym (Tjej)

Leva ditt liv om du är den stärka kvinnan som är trygg i dig själv. Jag skulle aldrig lämna honom även om hela familjen ignorerar mig helt. 

De kommer bli trötta av sig själva eftersom de hatar honom utan någon anledning.

• Anonym (J)

Följ ditt hjärta! Alla har rätt till en åsikt, men det ska inte påverka dina beslut.

• Anonym (Ledsen)
    Cheers skrev 2025-06-06 19:44:36 följande:

Din familj kan väl dig utan och innan och ser att han inte är rätt för dig, tycker de i alla fall.

Ringer det inga klockor ändå?

Vad är det som är så bra med att vara  konstig udda och massa saker lite awkward tyst och så?

Älskar? Hur menar du då? Bra i sängen?

Tänk efter vad som gör honom värd att älska.  Att han är udda och awkward? Det lär du tröttna på när hormonerna lugnat ner sig.

Nej han är underbar. Grejen är att min familj inte tycker att han är en "man" för att han inte kan mecka med bilar och sånt. Han är en nörd. Och jag älskar det. Varför han är lite tyst? Ja för att han inte kan nått sånt. Om min pappa börjar prata om sin kompis gamla buick special och att han behöver byta tändstift och fixa en ny rem så har han inget att tillägga. Tycker inte jag är så konstigt. Dom har olika intressen och bara för det så ser dom honnom som skit.
  • Anonym (Fi)

Hur länge har ni varit ihop ? 
    När man är upp över öronen kär så ser man inte partnern helt med klara ögon , ert förhållande kan bli hur bra som helst men jag skulle ta till mig det din familj anser då de ser honom mer klart & de kan ha reagerat på saker som inte är så bra med honom och som han kanske längre in i förhållandet kommer att visa .
    Prata med din familj & fråga vad de upplever som känns fel med honom & var lugn och säg att du förstår deras oro och att du ska vara uppmärksam och att du uppskattar att de vill dig väl . Lycka till & tänk till före .

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Fi) skrev 2025-06-06 20:29:49 följande:

Hur länge har ni varit ihop ? 
    När man är upp över öronen kär så ser man inte partnern helt med klara ögon , ert förhållande kan bli hur bra som helst men jag skulle ta till mig det din familj anser då de ser honom mer klart & de kan ha reagerat på saker som inte är så bra med honom och som han kanske längre in i förhållandet kommer att visa .
    Prata med din familj & fråga vad de upplever som känns fel med honom & var lugn och säg att du förstår deras oro och att du ska vara uppmärksam och att du uppskattar att de vill dig väl . Lycka till & tänk till före .

Vi har varit tillsammans i två år nu.
  • Anonym (H)

Du är vuxen och bestämmer över ditt liv.

• Anonym (Fi)
    2 år Förvånad kändes som det var något ganska nytt .
    Då måste jag säga att det känns märkligt , vad säger han själv om att han är så tyst & hur är han när ni är med hans familj ?
Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra