Jag är den andra kvinnan !
Jag är också den andra kvinnan. Vi träffades av en slump, när han var borta med jobbet. Jag var singel, inte han. Jag var jättetydlig med att jag inte ville ha något drama, inte var ute efter något seriöst men han övertygade mig om att det var säkert. Och jag blev jättekär för han visade mig hur det kändes att vara älskad och jag tror verkligen, verkligen att han också kände så. Vi spenderade också mycket tid ihop, han var mer med mig än sin fru och när han inte var med mig så jobbade jag. Jag saknade honom men kände aldrig avund mot hans fru. För mig fanns hon inte och vi hade jättemycket kontakt även när han var borta. Men sen fick han kalla fötter och hela min värld gick sönder.
Vi har fortfarande kontakt och det enda det leder till är att jag inte kommer vidare. Känslorna från min sida är förändrade, jag är inte längre kär men jag tycker fortfarande om honom och innerst inne hoppas jag att få uppleva det där fina jag hade med honom igen. Han har gjort sitt val, och det var inte jag. Nu återstår det bara för mig att bryta den sista kontakten. En dag är jag nog stark.
Jag hoppas din historia slutar lyckligare och jag önskar dig all lycka. Men ett varningens ord att har han inte tagit sitt beslut ännu så kommer han få svårare och svårare att göra det.